24 October 2006, 00:51
Vandaag bij HRW geweest. Lekker aan mijn kopje staan werken. Bert heeft me weer een hoop van zijn truukjes geleerd. Zoals kleppen slijpen.... Maar dan met een extra schuin randje zodat de lucht mooi langs de klep kan lopen... Jaja... Alle randjes tellen !
Zo ook de spruitstukjes. De radius loopt te ver door. Dus waar de inlaat alweer recht had moeten zijn loopt het spruitstuk nog iets door in een bocht. De oplossing: de spruitstukken vlakken onder een hoek. Daardoor komen ze recht op de kop te staan en klopt de radius.. Jaja ! Ook de radius telt !
Verder ben ik het spruitstuk mooi glad aan het maken en breng ik een "golf-balletjes-structuur" aan. Allemaal ondiepe putjes die luchtkussentjes gaan vormen en de lucht goed gaan geleiden.
De zittingen worden nog geslepen, de nokkenas gemonteerd met de JUISTE klepspeling, en de EGR gaten worden afgedopt.
Wel 2 dagen werk aan een simpele cilinderkop, maar dan heb je ook wat. Straks nog een verstelbaar nokkenaswiel en een juiste riem en dan moet het al een behoorlijk stukje beter presteren dan het deed.
Zo ook de spruitstukjes. De radius loopt te ver door. Dus waar de inlaat alweer recht had moeten zijn loopt het spruitstuk nog iets door in een bocht. De oplossing: de spruitstukken vlakken onder een hoek. Daardoor komen ze recht op de kop te staan en klopt de radius.. Jaja ! Ook de radius telt !
Verder ben ik het spruitstuk mooi glad aan het maken en breng ik een "golf-balletjes-structuur" aan. Allemaal ondiepe putjes die luchtkussentjes gaan vormen en de lucht goed gaan geleiden.
De zittingen worden nog geslepen, de nokkenas gemonteerd met de JUISTE klepspeling, en de EGR gaten worden afgedopt.
Wel 2 dagen werk aan een simpele cilinderkop, maar dan heb je ook wat. Straks nog een verstelbaar nokkenaswiel en een juiste riem en dan moet het al een behoorlijk stukje beter presteren dan het deed.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl