20 October 2006, 22:18
Ja..... En vandaag weer een B230K zonder turbo... Gewoon dichtschroeven de zooi en kijken wat er gebeurd. iig zijn dan de klepjes weer luchtdicht en zijn de poortjes netjes geflowed. Ik ga het project financieel (nog) niet trekken....
Ik kan in Enschede voor weinig een 16V blokje ophalen. Ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen. Ik zou die kunnen opslaan en langzaamaan klaar kunnen maken...
Morgen maar eens op de Volvobeurs koekeloeren.
Nog een misser met de V6. Eigenlijk een beetje domme (achteraf).
De lambdasensor stoort nogal op de piekspanningen van de injectoren. Dus wat doe ik: ik zet de injectorcontrole af.
Onmiddelijk een rookwolk uit de MS. Waarom ? De injectoren zijn 1,25 Ohm per stuk. Er loopt dus een stroom van 10 ampere per injector. Dat is 60 Ampere voor alle injectoren ! Whoops. Dat ging dus niet. Ik kan weer een MS repareren. Al doende leert men. De injectoren werken op een werkstroom van 4 ampere. Ik moet dus zien dat ik de stroom zeer sterk ga beperken. Bijvoorbeeld door ze in serie te plaatsen of door weerstanden in serie te gaan plaatsen. Of ik daarmee van mijn storing op de LC1 af ben, dat weet ik nog niet. Gek genoeg heb ik geen last met mijn BiGas injectoren.
Ik kan in Enschede voor weinig een 16V blokje ophalen. Ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen. Ik zou die kunnen opslaan en langzaamaan klaar kunnen maken...
Morgen maar eens op de Volvobeurs koekeloeren.
Nog een misser met de V6. Eigenlijk een beetje domme (achteraf).
De lambdasensor stoort nogal op de piekspanningen van de injectoren. Dus wat doe ik: ik zet de injectorcontrole af.
Onmiddelijk een rookwolk uit de MS. Waarom ? De injectoren zijn 1,25 Ohm per stuk. Er loopt dus een stroom van 10 ampere per injector. Dat is 60 Ampere voor alle injectoren ! Whoops. Dat ging dus niet. Ik kan weer een MS repareren. Al doende leert men. De injectoren werken op een werkstroom van 4 ampere. Ik moet dus zien dat ik de stroom zeer sterk ga beperken. Bijvoorbeeld door ze in serie te plaatsen of door weerstanden in serie te gaan plaatsen. Of ik daarmee van mijn storing op de LC1 af ben, dat weet ik nog niet. Gek genoeg heb ik geen last met mijn BiGas injectoren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl