19 October 2006, 20:59
LPi is inderdaad grappig. Je kan dan een enorme afkoeling creeeren van de inlaatlucht. Ik denk dat je door de hogere inlaattemperaturen met een turbo ook minder snel bevriezende injectoren hebt. Ik vond het echter veel te duur en te gevoelig, dus ik werk met dampgas. Erg jammer nu ik toch de turbo-route ga bewandelen, maar het is niet anders. (iedere 20 graden verandering in temperatuur is +/- 8% meer of minder vulling..)
Wat turbo betreft ben ik er nog niet uit. Ik zit nu aan een Garrett GT28xxR te denken. Deze zijn kogelgelagerd en spinnen heel snel op. Dat zou een haast N/A gevoel geven.
Verder heb ik geboden op een aantal 16V motoren om zo de bougie naar het midden te krijgen. Je hebt dan een betere verbrandingsruimte en kan met minder voorontsteking werken. Ik moet dan wel zelf een turbo-spruitstuk gaan maken.
Ik heb komende week herfstvakantie. We zullen zien wat er van de grootse plannen terecht gaat komen !
450 pk is trouwens niet mijn doel. Maar ik wil wel een echt GT karakter. Pak em beet 200-250 pk en koppel waneer ik er om vraag.
Wat turbo betreft ben ik er nog niet uit. Ik zit nu aan een Garrett GT28xxR te denken. Deze zijn kogelgelagerd en spinnen heel snel op. Dat zou een haast N/A gevoel geven.
Verder heb ik geboden op een aantal 16V motoren om zo de bougie naar het midden te krijgen. Je hebt dan een betere verbrandingsruimte en kan met minder voorontsteking werken. Ik moet dan wel zelf een turbo-spruitstuk gaan maken.
Ik heb komende week herfstvakantie. We zullen zien wat er van de grootse plannen terecht gaat komen !
450 pk is trouwens niet mijn doel. Maar ik wil wel een echt GT karakter. Pak em beet 200-250 pk en koppel waneer ik er om vraag.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl