17 October 2006, 20:44
standaard 1990+ uitlaatspruitstuk is erg goed. de flens naar de turbo uitfrezen en port matchen, klaar! Ik weet iemand die een B230 heeft, stroker krukas, bewerkte cylinderkop, leuke turbo, dat spruitstuk, 400 pk op de achterwielen..!
Intercooler? standaard ding is eigenlijk erg matig. Misschien heb ik er nog wel een over, als ik iets beters vind. Kijk naar Iveco en andere kleinere trucs, sommige passen precies in een 240 en ze koelen stukken beter!
De nieuwere intercoolers van 1992+ 940's met airco is ook goed, maar die is ook de breedte van de V6 radiator dus gelijk de radiator + e-fan mee monteren. Past wel, alleen zit de accu in de weg denk ik en de radiateur is dieper dan wat standaard in een 240 zit, misschien wat zagen in de motorbeschermplaat oid nodig...
Intake? mooie carbon fiber inlaat box voor op de tb's, met goede bellmouths.
turbo? vergeet iets dat standaard op een RWD volvo gezeten heeft als je gebruik wilt kunnen maken van je super goed geflowde kop. De 15G van een 850 t5 is al goed, maar een 16T of 18T of 19T is in oplopende volgorde beter. gek genoeg is de 19T de grootste maar ook de snelst spoolende van de grotere turbo's.
Een B23 krukas past helaas niet in een B230 zonder veel werk.
Bij het uitkiezen van een B230 blok wel even goed opletten. blokken van voor 1990 zijn minder sterk (dunnere drijfstangen, slapper blok, dunnere lagers) dan die van 1990-1998. vanaf 1993 zuigersproeiers. hoe later hoe beter zullen we maar zeggen.
Zuigersproeiers zijn in een B23 te monteren, op turbobricks zijn diverse mensen die dat gedaan hebben.
Compressie? lekker hoog! met MS is dat wel te beheersen.
Op turbobricks verkoopt iemand nu koperen koppakkingen die dunner zijn dan standaard. De kleinere squish zorgt er voor dat je minder snel detonnatie hebt, en wat meer kracht een goede upgrade. (ik ga er ook een bestellen, kunne we eventueel verzendkosten delen)
JW
Intercooler? standaard ding is eigenlijk erg matig. Misschien heb ik er nog wel een over, als ik iets beters vind. Kijk naar Iveco en andere kleinere trucs, sommige passen precies in een 240 en ze koelen stukken beter!
De nieuwere intercoolers van 1992+ 940's met airco is ook goed, maar die is ook de breedte van de V6 radiator dus gelijk de radiator + e-fan mee monteren. Past wel, alleen zit de accu in de weg denk ik en de radiateur is dieper dan wat standaard in een 240 zit, misschien wat zagen in de motorbeschermplaat oid nodig...
Intake? mooie carbon fiber inlaat box voor op de tb's, met goede bellmouths.
turbo? vergeet iets dat standaard op een RWD volvo gezeten heeft als je gebruik wilt kunnen maken van je super goed geflowde kop. De 15G van een 850 t5 is al goed, maar een 16T of 18T of 19T is in oplopende volgorde beter. gek genoeg is de 19T de grootste maar ook de snelst spoolende van de grotere turbo's.
Een B23 krukas past helaas niet in een B230 zonder veel werk.
Bij het uitkiezen van een B230 blok wel even goed opletten. blokken van voor 1990 zijn minder sterk (dunnere drijfstangen, slapper blok, dunnere lagers) dan die van 1990-1998. vanaf 1993 zuigersproeiers. hoe later hoe beter zullen we maar zeggen.
Zuigersproeiers zijn in een B23 te monteren, op turbobricks zijn diverse mensen die dat gedaan hebben.
Compressie? lekker hoog! met MS is dat wel te beheersen.
Op turbobricks verkoopt iemand nu koperen koppakkingen die dunner zijn dan standaard. De kleinere squish zorgt er voor dat je minder snel detonnatie hebt, en wat meer kracht een goede upgrade. (ik ga er ook een bestellen, kunne we eventueel verzendkosten delen)
JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni