17 October 2006, 19:33
Een CR van 7 beperkt je "rijdbaarheid" op plekken waar de turbo nog niet mee staat te draaien nogal.
In de rally staan die turbo's maximaal te spoolen, en anders worden ze wel op gang gehouden door de anti-lag control: ontsteking enorm verlaten, veel brandstof erbij, flat shift en spinnen met dat ding.
In stadsverkeer betekend het dat je steeds naast de turbodruk zit te trappen en geen efficientie hebt van de motor omdat de CR te laag is.
Om mee te driften lijkt het me nog wel aardig, als je een groot hard hebt... Bocht aanremmen, rem los, insnijden, gas erbij, apex raken en gas vol op. Dan kan ie wel eens lelijk gaan doen. Het eerste stuk tot de apex gebeurt er weinig en na de apex gaat ie er vol op (of onderuit)
Ik denk dat een CR van 1:9 heel redelijk is, zeker met LPG.
Nou nog kijken naar:
Welke turbo,
Welke intercooler
Intake design
Welk uitlaatspruitstuk
In de rally staan die turbo's maximaal te spoolen, en anders worden ze wel op gang gehouden door de anti-lag control: ontsteking enorm verlaten, veel brandstof erbij, flat shift en spinnen met dat ding.
In stadsverkeer betekend het dat je steeds naast de turbodruk zit te trappen en geen efficientie hebt van de motor omdat de CR te laag is.
Om mee te driften lijkt het me nog wel aardig, als je een groot hard hebt... Bocht aanremmen, rem los, insnijden, gas erbij, apex raken en gas vol op. Dan kan ie wel eens lelijk gaan doen. Het eerste stuk tot de apex gebeurt er weinig en na de apex gaat ie er vol op (of onderuit)
Ik denk dat een CR van 1:9 heel redelijk is, zeker met LPG.
Nou nog kijken naar:
Welke turbo,
Welke intercooler
Intake design
Welk uitlaatspruitstuk
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl