1 October 2006, 09:57
We hebben het elders ook al eens over nokkenassen gehad. De nokkenas die er uitgehaald is had mega-dikke nokken. Ik wil er graag een H nokkenas in stoppen. Maar ik kwam latere sportnokkenassen tegen zoals de VX en de VX3. Deze lijken mij echter veel tammer. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de latere nokkenassen ook het milieu moesten dienen. De latere nokkenassen mochten niet te veel overlap hebben om de kat te sparen tegen onverbrand mengsel.
De H nokkenas lijkt dus op de GT6 na de meest sportieve nokkenas. Pure gegevens laten zien dat de H nog redelijk mild is. Maar ik wil graag koppel vanaf 1000 toeren om de kont om te krijgen. En de GT die we hebben met een H nokkenas erin voelt behoorlijk sterk in het middengebied. Ik heb dan nog een 6mm langere slag en betere cilindervulling. Dus als ik het koppel over kan nemen van een standaard GT motor, vermeerderd met mijn aanpassingen... Dan ben ik redelijk blij denk ik.
De inspuiting is iig stabiel. Als ik juiste meetwaarden heb met een goede TPS sensor dan verwacht ik tot 7000 toeren weer een mooi stukje winst.
De H nokkenas lijkt dus op de GT6 na de meest sportieve nokkenas. Pure gegevens laten zien dat de H nog redelijk mild is. Maar ik wil graag koppel vanaf 1000 toeren om de kont om te krijgen. En de GT die we hebben met een H nokkenas erin voelt behoorlijk sterk in het middengebied. Ik heb dan nog een 6mm langere slag en betere cilindervulling. Dus als ik het koppel over kan nemen van een standaard GT motor, vermeerderd met mijn aanpassingen... Dan ben ik redelijk blij denk ik.
De inspuiting is iig stabiel. Als ik juiste meetwaarden heb met een goede TPS sensor dan verwacht ik tot 7000 toeren weer een mooi stukje winst.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl