30 September 2006, 19:30
Vandaag de GT weer eens onder handen genomen. De inlaatspruitstukken gedemonteerd. De aansluiting van de inlaatspruitstukken op de kop vielen nog niet eens zo heel erg tegen. Hoogstens een rand van 1,5-2 mm. Maar de aansluiting van de Throttle Bodies op de spruitstukken was wel erg slecht. De TB's zaten er scheef op en er zat hier en daar een rand van 4mm.
Dus de hele dag aan het dremelen geweest. Het ziet er nu al netter uit maar het behoeft nog wel wat huisvlijt.
Toen ook maar even de kleppendeksel gelicht en de nokkenas nagemeten. Uitlaat 12mm lift. Inlaat 12,2 mm lift. Inlaatklep duration ruim over de 300 graden (om en nabij de 320). Klepoverlap tegen de 100 graden. Zou niet misstaan in een F1 auto...
Geen wonder dat die GT zo piekt. Tot 4000 toeren is er totaal geen cilindervulling en er komt zo veel onverbrand mengsel de uitlaat in dat de lambda sensor denkt dat de motor erg arm loopt. Boven de 5000 toeren had ik last van veel turbulentie in de inlaat. Dus daar ging mijn powerband.. Ik wil niet zeggen dat de GT langzaam was... Nog altijd een stuk vlotter dan een standaard 2.3 K-jet.. Maar.. Ik had toch heel erg het gevoel dat ik het maximale er niet uithaalde.
Er komt nu een standaard H nokkenas in. Eventueel wissel ik die later nog met een iets feller nokkenasje. Maar zo'n overdreven ding als er nu in zit, dat hoeft niet meer.
De inlaat nog even netjes afwerken en dan opnieuw testen met een nieuwe TPS sensor. Ik moet ook nog even in de software duiken want de TPS waarden komen nu als RAW waarden binnen in plaats van in procenten.
We zijn weer aan de hobby.
Dus de hele dag aan het dremelen geweest. Het ziet er nu al netter uit maar het behoeft nog wel wat huisvlijt.
Toen ook maar even de kleppendeksel gelicht en de nokkenas nagemeten. Uitlaat 12mm lift. Inlaat 12,2 mm lift. Inlaatklep duration ruim over de 300 graden (om en nabij de 320). Klepoverlap tegen de 100 graden. Zou niet misstaan in een F1 auto...
Geen wonder dat die GT zo piekt. Tot 4000 toeren is er totaal geen cilindervulling en er komt zo veel onverbrand mengsel de uitlaat in dat de lambda sensor denkt dat de motor erg arm loopt. Boven de 5000 toeren had ik last van veel turbulentie in de inlaat. Dus daar ging mijn powerband.. Ik wil niet zeggen dat de GT langzaam was... Nog altijd een stuk vlotter dan een standaard 2.3 K-jet.. Maar.. Ik had toch heel erg het gevoel dat ik het maximale er niet uithaalde.
Er komt nu een standaard H nokkenas in. Eventueel wissel ik die later nog met een iets feller nokkenasje. Maar zo'n overdreven ding als er nu in zit, dat hoeft niet meer.
De inlaat nog even netjes afwerken en dan opnieuw testen met een nieuwe TPS sensor. Ik moet ook nog even in de software duiken want de TPS waarden komen nu als RAW waarden binnen in plaats van in procenten.
We zijn weer aan de hobby.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl