15 September 2006, 00:01
Bozzma schreef:Is de motor nog koud, dan spuit de motor diesel in, dat ontbrand pas als de temperatuur hoog genoeg is door de compressie en BOEM !
Lang leve Jip en Janneke

Maar dat maakt het verhaal voor mij wel duidelijk. Zo leer ik steeds meer en dat wil ik ook heel graag.
Ik laat de gloeipitten vervangen bij de garage, maar wel indien nodig. Het is dat ik moet werken, maar het liefst stond ik er de hele tijd met mijn neus bovenop. Maar daar zullen de monteurs vast ook niet blij mee zijn

Ook wordt de kabel naar de achterklep vervangen (die door het scharnier loopt=bekend probleem). Hopelijk wordt het rammelende stuk blik verholpen (waarschijnlijk hitteschild van de uitlaat (zie ander topic). Ook wordt er gekeken naar evt. lekkage van de uitlaat. En het klepdekselpakking wordt ook vervangen!
Donderdag wordt hij van binnen en buiten gepoetst, zodat hij vrijdag kan schitteren als trouwauto van mijn schoonzus en aankomende zwager

Dat is natuurlijk helemaal top! Wat is het leven toch heerlijk met een ouwe Volvo \

Bozzma, bedankt voor de uitleg 8)
1980 GL Diesel (USA)