13 September 2006, 21:54
De nieuwe dop kan nou net wel eens het verschil maken.... Die sluit (te) goed af....
Wat ik wil zeggen: De motor moet ergens de langs de zuiger gelekte gassen kwijt. Deze gaan door een aantal slangen naar de inlaat om zo de dampen te verbranden. Om de een of andere reden is dat bij jou meer dan gebruikelijk en komt er veel olie mee de inlaat in. De motor wordt dus bij een revisiebedrijf gewoon afgekeurd. Tja, jee.. Die mensen moeten ook wat verdienen...
Maar voor jou, als de motor zonder niet al te veel aarzelen aanslaat dan zit het er dik in dat ie nog jaren mee kan.
Goed:
Er zit een enorm dikke slang die naar het luchtfilter loopt. Die moet je laten zitten, die doet enkel lucht.
Daarnaast zitten er nog een aantal slangen op de inlaat. Deze zijn dunner en zijn op 1 of meerdere plekken aangesloten op het motorblok. Een ervan zie ik op de foto al zitten, die zit bovenop het kleppendeksel.
Er zal er vermoedelijk nog een zitten aan de zijkant van het blok.
Koppel deze aan de kant van de inlaat los en hang ze in een pot. Doe op de andere kant een stukje slang met een bout erin om em af te doppen. Maar pas op: alles wat in het aanzuigkanaal kan verdwijnen zal de motor vernietigen. Zorg dus dat je dit netjes doet.
En maak het blok eens schoon. Bijvoorbeeld met een keukenontvetter en een hogedrukspuit. Maar spuit niet in de luchtinlaat van de motor.
Dan zie je tenminste waar die smurie vandaan komt.
Wat ik wil zeggen: De motor moet ergens de langs de zuiger gelekte gassen kwijt. Deze gaan door een aantal slangen naar de inlaat om zo de dampen te verbranden. Om de een of andere reden is dat bij jou meer dan gebruikelijk en komt er veel olie mee de inlaat in. De motor wordt dus bij een revisiebedrijf gewoon afgekeurd. Tja, jee.. Die mensen moeten ook wat verdienen...
Maar voor jou, als de motor zonder niet al te veel aarzelen aanslaat dan zit het er dik in dat ie nog jaren mee kan.
Goed:
Er zit een enorm dikke slang die naar het luchtfilter loopt. Die moet je laten zitten, die doet enkel lucht.
Daarnaast zitten er nog een aantal slangen op de inlaat. Deze zijn dunner en zijn op 1 of meerdere plekken aangesloten op het motorblok. Een ervan zie ik op de foto al zitten, die zit bovenop het kleppendeksel.
Er zal er vermoedelijk nog een zitten aan de zijkant van het blok.
Koppel deze aan de kant van de inlaat los en hang ze in een pot. Doe op de andere kant een stukje slang met een bout erin om em af te doppen. Maar pas op: alles wat in het aanzuigkanaal kan verdwijnen zal de motor vernietigen. Zorg dus dat je dit netjes doet.
En maak het blok eens schoon. Bijvoorbeeld met een keukenontvetter en een hogedrukspuit. Maar spuit niet in de luchtinlaat van de motor.
Dan zie je tenminste waar die smurie vandaan komt.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl