13 September 2006, 13:52
Nou... Goed is anders...
Als ik het zo zie komt het niet van beneden. Maar.... Koop voor de lol eens een nieuwe kleppendekselpakking ? En dan niet zo'n rubber onding uit China, maar gewoon eentje van de Volvo (of VW). Kost niet te veel.
Dit zit te hoog voor een koppakking. Dus daar zou ik me nu even geen zorgen over maken, of je moet een test kunnen (laten) doen. Ze plaatsen dan een reservoirtje op je radiatordop (of in het tankje ernaast) en een vloeistof kleurt blauw bij uitlaatgassen in het koelsysteem.
Een tweede is dat de olie lijkt te komen... Uit de carterventilatie die is aangesloten op het inlaatspruitstuk. Dus:
Haal deze van het spruitstuk, maak het spruitstuk dicht, hang de slang in een grote pot (diep erin) en een tweede slang op de deksel weer er uit. Dan kunnen de dampen ontsnappen en de olie blijft in de pot. Wel regelmatig legen en een meer definitieve oplossing is wel gewenst (een terugloop naar het carter bijvoorbeeld...
Als ik het zo zie komt het niet van beneden. Maar.... Koop voor de lol eens een nieuwe kleppendekselpakking ? En dan niet zo'n rubber onding uit China, maar gewoon eentje van de Volvo (of VW). Kost niet te veel.
Dit zit te hoog voor een koppakking. Dus daar zou ik me nu even geen zorgen over maken, of je moet een test kunnen (laten) doen. Ze plaatsen dan een reservoirtje op je radiatordop (of in het tankje ernaast) en een vloeistof kleurt blauw bij uitlaatgassen in het koelsysteem.
Een tweede is dat de olie lijkt te komen... Uit de carterventilatie die is aangesloten op het inlaatspruitstuk. Dus:
Haal deze van het spruitstuk, maak het spruitstuk dicht, hang de slang in een grote pot (diep erin) en een tweede slang op de deksel weer er uit. Dan kunnen de dampen ontsnappen en de olie blijft in de pot. Wel regelmatig legen en een meer definitieve oplossing is wel gewenst (een terugloop naar het carter bijvoorbeeld...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl