10 September 2006, 21:49
over die rollenbank dat klopt wel ja.
als je auto te slap in de bank staat heb je teveel wielslip tenopzichte van de rollen.
zie het als je auto op een nat weg dek.
op zon bank gaan ze je motor min of meer afremmen door een soort rem die op de rollen zit.
de motor moet dus de geremde rollen aandrijven en hier heb je dus je pk's voor nodig. als je dus je auto te los hebt staan gaan je banden slippen op de rollen.
de echte goede manier om je pk's te meten is de motor direct aan de krukas in de bank te zetten.
maar dan moet je achteraf nog weer wat pk's er af halen door dus de verliezen van de aandrijving.
als je auto te slap in de bank staat heb je teveel wielslip tenopzichte van de rollen.
zie het als je auto op een nat weg dek.
op zon bank gaan ze je motor min of meer afremmen door een soort rem die op de rollen zit.
de motor moet dus de geremde rollen aandrijven en hier heb je dus je pk's voor nodig. als je dus je auto te los hebt staan gaan je banden slippen op de rollen.
de echte goede manier om je pk's te meten is de motor direct aan de krukas in de bank te zetten.
maar dan moet je achteraf nog weer wat pk's er af halen door dus de verliezen van de aandrijving.