9 September 2006, 22:01
Yup. Jullie hebben helemaal gelijk.
Nou ja.....
Een rollenbank, daar zie ik niet zoveel in. Dan had ik een "voor" en "na" meting moeten doen. Want ik begreep dat een rollenbank zomaar 20 pk meer of minder kan aangeven als je alleen al de auto wat steviger aansnoert (van horen zeggen, begrijp het ook niet). En er zouden ook nogal wat verschillen zitten in de banken.
Vervolgens heb ik nog wel wat probleempjes op te lossen. Bij 6000 toeren is de gang eruit. Tenminste, dan behaal ik mijn topsnelheid in de 4. Dat gaat vrij rap, dus ik heb toch wel het idee dat er meer in zit, maar ik kom niet voorbij die 6500 toeren. Mijn AFR bleef de laatste keer wel goed maar ik zit op een "duty-cycle" van 150% (niet volumetric efficiency). Over de 100 kan je eigenlijk niet, dan staat de boel gewoon permanent open.
Ik denk dat ik een te turbulent inlaatspruitstuk heb door randen en naden. Dus dat eerst maar eens aanpassen. Nokkenas nameten is een goed plan, en ik speelde ook al met de gedachte deze te wisselen met bijvoorbeeld een H nokkenas. Ook omdat ik niet echt geniet van zoveel toeren draaien. Koppel onderin is leuker en makkelijker.
Terug naar de werkplaats, dat heb je goed.
Nou ja.....
Een rollenbank, daar zie ik niet zoveel in. Dan had ik een "voor" en "na" meting moeten doen. Want ik begreep dat een rollenbank zomaar 20 pk meer of minder kan aangeven als je alleen al de auto wat steviger aansnoert (van horen zeggen, begrijp het ook niet). En er zouden ook nogal wat verschillen zitten in de banken.
Vervolgens heb ik nog wel wat probleempjes op te lossen. Bij 6000 toeren is de gang eruit. Tenminste, dan behaal ik mijn topsnelheid in de 4. Dat gaat vrij rap, dus ik heb toch wel het idee dat er meer in zit, maar ik kom niet voorbij die 6500 toeren. Mijn AFR bleef de laatste keer wel goed maar ik zit op een "duty-cycle" van 150% (niet volumetric efficiency). Over de 100 kan je eigenlijk niet, dan staat de boel gewoon permanent open.
Ik denk dat ik een te turbulent inlaatspruitstuk heb door randen en naden. Dus dat eerst maar eens aanpassen. Nokkenas nameten is een goed plan, en ik speelde ook al met de gedachte deze te wisselen met bijvoorbeeld een H nokkenas. Ook omdat ik niet echt geniet van zoveel toeren draaien. Koppel onderin is leuker en makkelijker.
Terug naar de werkplaats, dat heb je goed.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl