8 September 2006, 19:52
De airbox vervangen door open K&N filters. De auto lijkt wel een straaljager !
Logfiles gedraaid, opnieuw de mappings bijgewerkt en nog even door de datalog zitten snuffelen.
Zie ik dat ik op 6000 toeren mijn AFR boven de 17 uitkomen. Dat is niet lekker. Dan wordt de boel snel warm en het kost ontzettend veel PK's. Net op het stuk waar de motor op zijn best presteert.
Mijn mapping stond al op 100% inspuiten en de duty-cycle stond ook op 100%. Dus terug naar de rekentafel:
6000 omwentelingen is 3000 cyclus. Dat zijn 50 cyclus per seconde ofwel 20 miliseconde per cyclus beschikbaar.
Mijn required feul stond op 20 miliseconde... Maar de MS rekende dat terug naar 10 miliseconden omdat ik 2x per cyclus inspuit. Ik ben dus bang... Dat ik zojuist mijn injectorcapaciteit uit ben gelopen.... Toch mijn required fuel-level omhoog gehaald om te kijken of ik niet iets heb gemist. Maar ik ben bang dat ik een 2e rij injectoren bij moet gaan plaatsen...
Verdikkie zeg..
Dat zeg ik, snel Volvo-tje....
Logfiles gedraaid, opnieuw de mappings bijgewerkt en nog even door de datalog zitten snuffelen.
Zie ik dat ik op 6000 toeren mijn AFR boven de 17 uitkomen. Dat is niet lekker. Dan wordt de boel snel warm en het kost ontzettend veel PK's. Net op het stuk waar de motor op zijn best presteert.
Mijn mapping stond al op 100% inspuiten en de duty-cycle stond ook op 100%. Dus terug naar de rekentafel:
6000 omwentelingen is 3000 cyclus. Dat zijn 50 cyclus per seconde ofwel 20 miliseconde per cyclus beschikbaar.
Mijn required feul stond op 20 miliseconde... Maar de MS rekende dat terug naar 10 miliseconden omdat ik 2x per cyclus inspuit. Ik ben dus bang... Dat ik zojuist mijn injectorcapaciteit uit ben gelopen.... Toch mijn required fuel-level omhoog gehaald om te kijken of ik niet iets heb gemist. Maar ik ben bang dat ik een 2e rij injectoren bij moet gaan plaatsen...
Verdikkie zeg..
Dat zeg ik, snel Volvo-tje....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl