6 September 2006, 13:45
Nou ! Zeker als je 3 draaadbomen hebt gemaakt en het is nog steeds niet naar je zin. Simpelweg komt het hier op neer:
-Inlaatluchttemperatuur sensor: dunne draad, van en naar MS
-Koelvloeistofsensor: dunne draad, van en naar MS
-gaskleppositiesensor: let op dat je een goede hebt, 3 dunne draden van en naar MS.
-VR sensor: afgeschermde draad, van en naar MS, bij MS de shield aan de massa leggen (niet aan de andere kant)
-Injectoren: 0,75-1,5mm2 per injectortrap. Plus op de injector, massa naar de MegaSquirt. Als voeding 2x 0,75-1,5mm2 voor de injectoren via contactgeschakeld relais vanaf accu (!) 2x 10A zekeringen
0,75-1,5mm2 naar de MS toe, gezekerd met 5A als voeding via contactgeschakeld relais vanaf accu (!)
-Tenminste 1 x 1,5mm2 massaaansluiting van MS naar de '-'pool van de accu.
En dan heb je de boel in orde. Mocht je nog bobine's aansluiten, sluit deze dan aan via het brandstofrelais. Bij gebruik van de EDIS: deze krijgt ook een eigen voeding via de contactgeschakelde relais.. Wederom massa op de accu.
Zorg voor voldoende boordspanning. De spanning moet stabiel blijven en boven de 13 volt. Anders is de dynamo een tikkeltje op of moet er een grotere uitvoering geplaatst worden.
Als ik zo'n stukje tekst aan het begin had gehad
Nou ja, feitelijk was het er wel, maar versnippert en in Engels. En wie leest er nou 100 pagina's vóór ie gaat aansluiten ?
-Inlaatluchttemperatuur sensor: dunne draad, van en naar MS
-Koelvloeistofsensor: dunne draad, van en naar MS
-gaskleppositiesensor: let op dat je een goede hebt, 3 dunne draden van en naar MS.
-VR sensor: afgeschermde draad, van en naar MS, bij MS de shield aan de massa leggen (niet aan de andere kant)
-Injectoren: 0,75-1,5mm2 per injectortrap. Plus op de injector, massa naar de MegaSquirt. Als voeding 2x 0,75-1,5mm2 voor de injectoren via contactgeschakeld relais vanaf accu (!) 2x 10A zekeringen
0,75-1,5mm2 naar de MS toe, gezekerd met 5A als voeding via contactgeschakeld relais vanaf accu (!)
-Tenminste 1 x 1,5mm2 massaaansluiting van MS naar de '-'pool van de accu.
En dan heb je de boel in orde. Mocht je nog bobine's aansluiten, sluit deze dan aan via het brandstofrelais. Bij gebruik van de EDIS: deze krijgt ook een eigen voeding via de contactgeschakelde relais.. Wederom massa op de accu.
Zorg voor voldoende boordspanning. De spanning moet stabiel blijven en boven de 13 volt. Anders is de dynamo een tikkeltje op of moet er een grotere uitvoering geplaatst worden.
Als ik zo'n stukje tekst aan het begin had gehad

Nou ja, feitelijk was het er wel, maar versnippert en in Engels. En wie leest er nou 100 pagina's vóór ie gaat aansluiten ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl