6 September 2006, 00:32
Nou.. Ik heb wel met iets meer te maken dan een zwakke vonk.... Ik kan mijn oplaadtijd op de miliseconde strak timen. Ik kan de ontsteking op de tiende graad timen (wat je daar aan hebt.... :twisted: ) Maar ik wil gewoon een echt dikke vonk hebben waar ik van op aan kan. Grote kans dat ik die al heb.. Maar het blijft Ford-spul van de sloop. En we hadden een GM coil op de proefstand en daarmee trokken we spanningsbogen van 2 cm. Ik weet niet wat de Ford-bobine doet, maar beter, mooier en nieuwer smaakt altijd naar meer.....
Of draai ik nu door ? :twisted:
VAG-man:
Ik heb alles wat op de massa moet op de -pool van de accu gezet. En dat hielp. Geen rommelig signaal. Enne.. Ik heb een aantal korte draadjes naar de massa van de MS lopen. Die gaan over in 1 1,5mm2 kabel en die gaat naar de accu.
Volgens mij ben ik nu wel ongeveer klaar met de bedradingsproblematiek. Dat was nogal een bevalling. Voordeel is dat de mensen die het aan me vragen het in een keer goed zullen doen.
Ik heb nog even het logfile zitten bekijken. Er zitten nog een paar probleempjes in. Ik spuit een beetje veel gas in onder de 2000 toeren bij vol gas. Dan stikt de motor er letterlijk in. Het spruitstuk is dan ook heel inefficient. Bij gas-los wordt het mengsel heel arm. Kan vervelend zijn met LPG, maar geen backfires gehoord. Gek genoeg heb ik die eerder bij een rijk mengsel. Maar dat zal de nokkenas zijn. De V6 slaat gewoon af zonder ploffen als het mengsel niet goed is. De ontstekingstabel moet nog herzien worden, maar ik heb weinig referentie dus ik weet niet zo goed hoe ik em moet afstellen. Daar moet ik me even op inlezen.
Als je alle probleempjes onder de knie hebt is het afstellen echt niet moeilijk. Stuk rijden, analyse met een software tooltje, aanpassen, beetje afvlakken met de hand, weer een stuk rijden, datalog maken, analyseren.... Enz. En zo kom je steeds dichter bij een mooie lean-run op de snelweg tot een mooi oppakkende motor op de straat. Ik ben ver, maar niet snel tevreden.....
Of draai ik nu door ? :twisted:
VAG-man:
Ik heb alles wat op de massa moet op de -pool van de accu gezet. En dat hielp. Geen rommelig signaal. Enne.. Ik heb een aantal korte draadjes naar de massa van de MS lopen. Die gaan over in 1 1,5mm2 kabel en die gaat naar de accu.
Volgens mij ben ik nu wel ongeveer klaar met de bedradingsproblematiek. Dat was nogal een bevalling. Voordeel is dat de mensen die het aan me vragen het in een keer goed zullen doen.
Ik heb nog even het logfile zitten bekijken. Er zitten nog een paar probleempjes in. Ik spuit een beetje veel gas in onder de 2000 toeren bij vol gas. Dan stikt de motor er letterlijk in. Het spruitstuk is dan ook heel inefficient. Bij gas-los wordt het mengsel heel arm. Kan vervelend zijn met LPG, maar geen backfires gehoord. Gek genoeg heb ik die eerder bij een rijk mengsel. Maar dat zal de nokkenas zijn. De V6 slaat gewoon af zonder ploffen als het mengsel niet goed is. De ontstekingstabel moet nog herzien worden, maar ik heb weinig referentie dus ik weet niet zo goed hoe ik em moet afstellen. Daar moet ik me even op inlezen.
Als je alle probleempjes onder de knie hebt is het afstellen echt niet moeilijk. Stuk rijden, analyse met een software tooltje, aanpassen, beetje afvlakken met de hand, weer een stuk rijden, datalog maken, analyseren.... Enz. En zo kom je steeds dichter bij een mooie lean-run op de snelweg tot een mooi oppakkende motor op de straat. Ik ben ver, maar niet snel tevreden.....

BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl