5 September 2006, 19:53
HÃÂ hÃÂ... In de GT is nu alles stabiel. Het zat dan ook wel tegen. Als ik alle missetjes bij elkaar optel kom ik een heel eind. Ik heb de sensormassa's nu doorgesoldeerd in plaats van bij elkaar geknoopt met een klem. En ik heb de andere massa's op de accupool gezet. De +12 volt komt nu ook rechtstreeks van de accupool en de gebruikte dynamo is een haartje beter dan de oude. De spanning blijft nu tenminste boven de 12 volt al houd het nog niet over als ik met licht aan rij en de fan slaat aan. Toch maar een dikke 100 ampere regelen die in nieuwstaat is. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Ik was erg happy met de AFR waarden en ze zijn nu echt regelbaar. Ik heb nu tenminste ook eens een keer 100 km kunnen rijden op minder dan een kwart tank (50 liter). En dat met af en toe stevig doorhalen, een nogal rijk dipje bij optrekken. Nog even en deze auto wordt de zuinigste die ik heb ! Let wel, het gaat om de opgevoerde GT !
Helemaal tevreden ben ik nog niet. De motor smoort laag in toeren. Ik wil eigenlijk eens gaan kijken naar een MSD bobine. De nokkenastiming moet nog worden nagekeken (ook maar even nieuwe riem doen....) en de inlaatspruitstukken moeten nog worden gematched. Daar verwacht ik eigenlijk erg veel van.
Je merkt gewoon dat de motor zich nog niet helemaal prijs geeft. Ergens zit er nog een configuratiefout. In het inlaatspruitstuk of in de nokkenas.
Wat ik ook ga doen is de benzine injectoren weer aansluiten en lopend maken. Dan kan ik de motorkarakterestiek van benzine en LPG naast elkaar leggen.
Ik was erg happy met de AFR waarden en ze zijn nu echt regelbaar. Ik heb nu tenminste ook eens een keer 100 km kunnen rijden op minder dan een kwart tank (50 liter). En dat met af en toe stevig doorhalen, een nogal rijk dipje bij optrekken. Nog even en deze auto wordt de zuinigste die ik heb ! Let wel, het gaat om de opgevoerde GT !
Helemaal tevreden ben ik nog niet. De motor smoort laag in toeren. Ik wil eigenlijk eens gaan kijken naar een MSD bobine. De nokkenastiming moet nog worden nagekeken (ook maar even nieuwe riem doen....) en de inlaatspruitstukken moeten nog worden gematched. Daar verwacht ik eigenlijk erg veel van.
Je merkt gewoon dat de motor zich nog niet helemaal prijs geeft. Ergens zit er nog een configuratiefout. In het inlaatspruitstuk of in de nokkenas.
Wat ik ook ga doen is de benzine injectoren weer aansluiten en lopend maken. Dan kan ik de motorkarakterestiek van benzine en LPG naast elkaar leggen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl