3 September 2006, 11:36
Nou ja.. Funsdaf heeft het verhaaltje aangehoord, bedacht dat ie dat zelf ook zou kunnen en is dat ook op zijn auto gaan bouwen.
En gelijk heeft ie. Waren er maar meer (niet teveel). Want dan kom je voor onderdelen al snel mijn kant op :-)
De gedachte is:
Custom programmeerbaar motormanagement systeem.
En als jij een doorgewinterder buizenframe-buggy-racer bent dan ken je DTA, Motec, VEMS, MegaSquirt. En het zal mij een worst zijn welk systeem je wilt gebruiken. MS is alleen een tikje goedkoper en er is meer aan te tweaken (shiftlight, switchable tables, enz,enz.)
Deel 2 zijn de injectoren. En of je nou injectoren van de LPi installatie van Vialle, de VPi installatie van Prins (Keihin injectoren) of een Italiaans alternatief gebruikt, dat zou mij ook een worst zijn.
Waar het mij innitieel om gaat is dat verkrijgbare motormanagement systemen + G3 LPG injectie componenten een prima alternatief opleveren voor backfiregevoelige motoren en motoren die een LPG dosering per cilinder wensen, of motoren die geen restrictie in het inlaatkanaal wensen te hebben.
Leef je uit en verras me met innovaties en fantastische plannen !
Ik ben een stapje verder gegaan met de 240. Daar zit inmiddels DIS ontsteking op, Shiftlight, toerenteller output, bi-feul op 1 motormanagement systeem....
Hoe gek kan je het maken ? Mijn project is oneindig. Maar dat is voor andere mensen niet echt wenselijk. Dus baken je eisen af. Vraag jezelf de volgende vraag:
WAAROM zou ik LPG injectie willen ?
Goede antwoorden zijn:
Mijn motor is backfire gevoelig en er raken onderdelen beschadigd bij een backfire.
Ik wil meer vermogen uit mijn systeem en heb anders dan het LPG mengstuk geen restricties in het spruitstuk
Foute antwoorden zijn:
Ik verwacht dat mijn motor zuiniger gaat lopen.
- Dit kan deels het geval zijn omdat je meer afstelopties hebt, maar bij een goed afgesteld systeem hoeft dat zeker niet het geval te zijn.
Ik verwacht meer vermogen
- DE voorwaarde voor meer vermogen is meer lucht de motor in. Een mengstuk helpt daar niet aan mee, maar er zijn meer beperkingen. Bijvoorbeeld de carburateur. De gasklepdiameter. Als er meer vermogen behaald zou moeten worden is een LPG injectiesysteem wellicht een van de duurste methodes om een paar pk te realiseren. Tenzij het mengstuk als zeer restrictief gezien mag worden (bij injectie-auto's)
Maar ik hoop op enorme belangstelling in Oktober. Ik blijf een onvervalste techneut die graag een boterhammetje wil verdienen maar ik hou niet van broodjes aap. Ik vind mijn systeem erg uitdagend en ik zie er een oplossing in.
En gelijk heeft ie. Waren er maar meer (niet teveel). Want dan kom je voor onderdelen al snel mijn kant op :-)
De gedachte is:
Custom programmeerbaar motormanagement systeem.
En als jij een doorgewinterder buizenframe-buggy-racer bent dan ken je DTA, Motec, VEMS, MegaSquirt. En het zal mij een worst zijn welk systeem je wilt gebruiken. MS is alleen een tikje goedkoper en er is meer aan te tweaken (shiftlight, switchable tables, enz,enz.)
Deel 2 zijn de injectoren. En of je nou injectoren van de LPi installatie van Vialle, de VPi installatie van Prins (Keihin injectoren) of een Italiaans alternatief gebruikt, dat zou mij ook een worst zijn.
Waar het mij innitieel om gaat is dat verkrijgbare motormanagement systemen + G3 LPG injectie componenten een prima alternatief opleveren voor backfiregevoelige motoren en motoren die een LPG dosering per cilinder wensen, of motoren die geen restrictie in het inlaatkanaal wensen te hebben.
Leef je uit en verras me met innovaties en fantastische plannen !
Ik ben een stapje verder gegaan met de 240. Daar zit inmiddels DIS ontsteking op, Shiftlight, toerenteller output, bi-feul op 1 motormanagement systeem....
Hoe gek kan je het maken ? Mijn project is oneindig. Maar dat is voor andere mensen niet echt wenselijk. Dus baken je eisen af. Vraag jezelf de volgende vraag:
WAAROM zou ik LPG injectie willen ?
Goede antwoorden zijn:
Mijn motor is backfire gevoelig en er raken onderdelen beschadigd bij een backfire.
Ik wil meer vermogen uit mijn systeem en heb anders dan het LPG mengstuk geen restricties in het spruitstuk
Foute antwoorden zijn:
Ik verwacht dat mijn motor zuiniger gaat lopen.
- Dit kan deels het geval zijn omdat je meer afstelopties hebt, maar bij een goed afgesteld systeem hoeft dat zeker niet het geval te zijn.
Ik verwacht meer vermogen
- DE voorwaarde voor meer vermogen is meer lucht de motor in. Een mengstuk helpt daar niet aan mee, maar er zijn meer beperkingen. Bijvoorbeeld de carburateur. De gasklepdiameter. Als er meer vermogen behaald zou moeten worden is een LPG injectiesysteem wellicht een van de duurste methodes om een paar pk te realiseren. Tenzij het mengstuk als zeer restrictief gezien mag worden (bij injectie-auto's)
Maar ik hoop op enorme belangstelling in Oktober. Ik blijf een onvervalste techneut die graag een boterhammetje wil verdienen maar ik hou niet van broodjes aap. Ik vind mijn systeem erg uitdagend en ik zie er een oplossing in.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl