29 August 2006, 10:10
Ja, daar ben ik het mee eens.
Bij turbo-motoren. Yup. Bij hoog opgevoerde motoren, yup. Als het (veel) voordeliger is en niet meer dan E85 op LH-jettronic (of een erg rijk lopende K-jettronic
).
Met MS zou je 100% methanol kunnen rijden. Maar daar moet de installatie dan wel tegen kunnen. Met MS kan je met een steeds wisselende concentratie rijden. Er komt dan een sensor geleend van een Zweedse of Amerikaanse BiFuel autofabrikant in de tank en de MS past de inspuiting aan. Denk er wel aan dat de inspuiting met Methanol bijna 3x zoveel moet zijn als met benzine. Je hebt dus een enorme overmaat aan injectoren nodig. De meeste fabrikanten houden rekening met 15% speling in de injectoren om acceleratie verrijking op te kunnen vangen. Met E85 wordt deze ruimte dus meteen opgevuld. Ga dus niet met hogere concentraties rijden op een standaard auto.
Bij turbo-motoren. Yup. Bij hoog opgevoerde motoren, yup. Als het (veel) voordeliger is en niet meer dan E85 op LH-jettronic (of een erg rijk lopende K-jettronic

Met MS zou je 100% methanol kunnen rijden. Maar daar moet de installatie dan wel tegen kunnen. Met MS kan je met een steeds wisselende concentratie rijden. Er komt dan een sensor geleend van een Zweedse of Amerikaanse BiFuel autofabrikant in de tank en de MS past de inspuiting aan. Denk er wel aan dat de inspuiting met Methanol bijna 3x zoveel moet zijn als met benzine. Je hebt dus een enorme overmaat aan injectoren nodig. De meeste fabrikanten houden rekening met 15% speling in de injectoren om acceleratie verrijking op te kunnen vangen. Met E85 wordt deze ruimte dus meteen opgevuld. Ga dus niet met hogere concentraties rijden op een standaard auto.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl