28 August 2006, 12:30
En wat heb je daaraan ?
Want van Methanol dien je meer in te spuiten. Veel meer. Je verbruik wordt dus aanzienlijk hoger.
De voordelen zijn dat je een hogere klopvastheid hebt maar daar heb je enkel baat bij als je enorm hoge drukken boven de zuiger hebt staan. Zeg 3 bar turbo-laaddruk of zo.
Ik zou niet zomaar op andere brandstoffen overgaan. Dat kan niet ongestraft. Je dient wel degelijk de afstelling te veranderen.
Ik zou trouwens niemand aanraden Methanol te tanken. De Methanol is zeer bijtend voor zo goed als alle materialen. In een E85 concentratie valt het wel mee, maar het is toch iets om rekening mee te houden. Ga er van uit dat de 15% maar voor 5-7% energie zal leveren. Je verbruik wordt hoger.
Want van Methanol dien je meer in te spuiten. Veel meer. Je verbruik wordt dus aanzienlijk hoger.
De voordelen zijn dat je een hogere klopvastheid hebt maar daar heb je enkel baat bij als je enorm hoge drukken boven de zuiger hebt staan. Zeg 3 bar turbo-laaddruk of zo.
Ik zou niet zomaar op andere brandstoffen overgaan. Dat kan niet ongestraft. Je dient wel degelijk de afstelling te veranderen.
Ik zou trouwens niemand aanraden Methanol te tanken. De Methanol is zeer bijtend voor zo goed als alle materialen. In een E85 concentratie valt het wel mee, maar het is toch iets om rekening mee te houden. Ga er van uit dat de 15% maar voor 5-7% energie zal leveren. Je verbruik wordt hoger.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl