21 August 2006, 13:51
Heb een B230K motor met 332000km
deze motor had tot voor kort een olie verbruik van 1 op 15000
nu is dit olie vebruik gestegen naar 1 op 3000
en zit er aan de peilstok bij het pijlen, een grijze laagje.
Dit was de afgelopen 15000 km het geval, en dacht dat het alu. was,
maar het blijkt ijzer te zijn!
Heb de nokkenas bekeken, deze ziet er goed uit. (net als de stel plaatjes)
Maar naast de nokken in het kleine olie badje viel veel ijzer weg te halen met een magneet (zeer fijn slijpsel)
motor heeft nooit met te weinig olie gelopen en rijd en start goed.
Wie weet wat er aan de hand is? of heeft dit vaker mee gemaakt
deze motor had tot voor kort een olie verbruik van 1 op 15000
nu is dit olie vebruik gestegen naar 1 op 3000
en zit er aan de peilstok bij het pijlen, een grijze laagje.
Dit was de afgelopen 15000 km het geval, en dacht dat het alu. was,
maar het blijkt ijzer te zijn!
Heb de nokkenas bekeken, deze ziet er goed uit. (net als de stel plaatjes)
Maar naast de nokken in het kleine olie badje viel veel ijzer weg te halen met een magneet (zeer fijn slijpsel)
motor heeft nooit met te weinig olie gelopen en rijd en start goed.
Wie weet wat er aan de hand is? of heeft dit vaker mee gemaakt
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F