17 August 2006, 22:03
Hoi ! Leuk verhaal. Nog meer customgekte. Jouw aanpak lijkt mij de goede. Voorwaarde voor het installeren van een motormanagement systeem is dat de rest van de techniek op orde is.
Ik zou inderdaad het benzine en ontstekingssysteem intact laten. Je hoeft dan op geen enkele manier in te grijpen in de bestaande electronica.
Je zou al genoeg hebben aan een luchttemperatuursensor en het toerentalsignaal kan je van de -pool van de bobine afnemen. De koelvloeistofsensor van MS sluit je kort, deze staat dan op 77 graden maar de warmloop regeling heb je bij LPG niet "echt" nodig. Wil je het echt netjes doen, en dat raad ik wel aan, dan monteer je ook een gaskleppositiemeter, een koelvloeistof sensor en een triggerwheel op de krukas. Vooral de laatste gaat je veel problemen met "spikes" schelen.
In later stadium zou je de ontsteking kunnen overnemen door MS en eventueel een DIS ontsteking van een Ford V6 kunnen nemen. Of je zou de verdeler kunnen behouden en enkel de bobinesturing over kunnen nemen. Weer een stapje verder is switchable tables en zowel benzine als LPG op een computer.
Onderaan mijn post staat een link. Daar kan je alle spullen krijgen voor je project. En kom langs op de Vehikel of de Volvo beurs ! Daar staan we met een demoboard. Succes met bouwen !
Ik zou inderdaad het benzine en ontstekingssysteem intact laten. Je hoeft dan op geen enkele manier in te grijpen in de bestaande electronica.
Je zou al genoeg hebben aan een luchttemperatuursensor en het toerentalsignaal kan je van de -pool van de bobine afnemen. De koelvloeistofsensor van MS sluit je kort, deze staat dan op 77 graden maar de warmloop regeling heb je bij LPG niet "echt" nodig. Wil je het echt netjes doen, en dat raad ik wel aan, dan monteer je ook een gaskleppositiemeter, een koelvloeistof sensor en een triggerwheel op de krukas. Vooral de laatste gaat je veel problemen met "spikes" schelen.
In later stadium zou je de ontsteking kunnen overnemen door MS en eventueel een DIS ontsteking van een Ford V6 kunnen nemen. Of je zou de verdeler kunnen behouden en enkel de bobinesturing over kunnen nemen. Weer een stapje verder is switchable tables en zowel benzine als LPG op een computer.
Onderaan mijn post staat een link. Daar kan je alle spullen krijgen voor je project. En kom langs op de Vehikel of de Volvo beurs ! Daar staan we met een demoboard. Succes met bouwen !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl