13 August 2006, 01:33
Hmm... Het is vast mogelijk de injectie heel even te onderbreken, of de ontsteking heel even heel laat te zetten, dmv launch-controll.
Dat overdrive verhaal is wel een beetje theoretisch. Ik weet niet hoe het zich in de werkelijkheid gedraagd. Over het algemeen blijken inteligente bakken toch dom.......
De GT heb ik omgeprogrameerd naar AlpaN injectie. Dat betekend dat de motor nu ingespoten wordt aan de hand van de gasklepopening en het toerental. Eigenlijk een beetje K-jettronic dus, maar dan fijner afstelbaar. En er valt nu heel behoorlijk te rijden met de auto. Ze pakt soepel op en accelereert lekker door. Er zijn een paar toerengebieden die ze merkbaar lekkerder vind want daar komt dan nog een schopje in de rug bovenop de stevige duw. Ruimte voor verbetering is daar !
De airboxen zijn in aanbouw en de dynamo is definitief afgekeurd. Onder weg naar huis met de lampen aan daalde de accuspanning steeds verder.
De gasklephuizen moeten er nog een keer af om de poorten netjes te laten aansluiten en de 2mm grote richels te verwijderen. Maar dat gaat na de beurs gebeuren.
BeursBeurs ! Ow ja ! Henk en ik staan op de Vehikelbeurs in Utrecht met BS-autotune. We hebben een prachtig demo-bord gemaakt waar bougie's vonken, gasinjectoren blazen en benzineinjectoren spuiten !
Ik verwacht toch wel wat VolVolvo mensen aan mijn stand !
Dat overdrive verhaal is wel een beetje theoretisch. Ik weet niet hoe het zich in de werkelijkheid gedraagd. Over het algemeen blijken inteligente bakken toch dom.......
De GT heb ik omgeprogrameerd naar AlpaN injectie. Dat betekend dat de motor nu ingespoten wordt aan de hand van de gasklepopening en het toerental. Eigenlijk een beetje K-jettronic dus, maar dan fijner afstelbaar. En er valt nu heel behoorlijk te rijden met de auto. Ze pakt soepel op en accelereert lekker door. Er zijn een paar toerengebieden die ze merkbaar lekkerder vind want daar komt dan nog een schopje in de rug bovenop de stevige duw. Ruimte voor verbetering is daar !
De airboxen zijn in aanbouw en de dynamo is definitief afgekeurd. Onder weg naar huis met de lampen aan daalde de accuspanning steeds verder.
De gasklephuizen moeten er nog een keer af om de poorten netjes te laten aansluiten en de 2mm grote richels te verwijderen. Maar dat gaat na de beurs gebeuren.
BeursBeurs ! Ow ja ! Henk en ik staan op de Vehikelbeurs in Utrecht met BS-autotune. We hebben een prachtig demo-bord gemaakt waar bougie's vonken, gasinjectoren blazen en benzineinjectoren spuiten !
Ik verwacht toch wel wat VolVolvo mensen aan mijn stand !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl