7 August 2006, 14:14
Ehh, ja.. Ik sta na 1 glaasje wijn steevast op mijn kop. Ik zou nog legaal mogen rijden, maar ik zou het niet meer kunnen en doe het daarom ook maar niet...
Ja, spiritus is van de niet giftige soort. Maar omdat er geen belasting op zit... Voegt men er gif aan toe.
Overigens heeft de niet giftige soort niet de leuke eigenschappen van de giftige soort...
Als je meer wil verbranden zal je meer zuurstof in de motor moeten krijgen. Het is de bedoeling dat alle brandstof en zuurstof ALTIJD verbrand. Je ontsteking moet dus zowieso krachtig genoeg zijn. Je kan niet zeggen dat je meer kan inspuiten als je een sterkere vonk hebt want je spuit al maximaal in in verhouding tot de hoeveelheid lucht.
Met Methanol racers is dat weer anders. Die spuiten zo'n enorme hoeveelheid brandstof de kamer in dat als dat ÃÂÃÂn keertje niet zal ontbranden, de volgende omwenteling de zuiger vastloopt in een vloeistofslot (liquid-lock). Daar komen de MSD +40.000 volt setjes vandaan. Een beetje overtrokken voor een auto op benzine op LPG, maar wel leuke techniek.
Ja, spiritus is van de niet giftige soort. Maar omdat er geen belasting op zit... Voegt men er gif aan toe.
Overigens heeft de niet giftige soort niet de leuke eigenschappen van de giftige soort...
Als je meer wil verbranden zal je meer zuurstof in de motor moeten krijgen. Het is de bedoeling dat alle brandstof en zuurstof ALTIJD verbrand. Je ontsteking moet dus zowieso krachtig genoeg zijn. Je kan niet zeggen dat je meer kan inspuiten als je een sterkere vonk hebt want je spuit al maximaal in in verhouding tot de hoeveelheid lucht.
Met Methanol racers is dat weer anders. Die spuiten zo'n enorme hoeveelheid brandstof de kamer in dat als dat ÃÂÃÂn keertje niet zal ontbranden, de volgende omwenteling de zuiger vastloopt in een vloeistofslot (liquid-lock). Daar komen de MSD +40.000 volt setjes vandaan. Een beetje overtrokken voor een auto op benzine op LPG, maar wel leuke techniek.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl