3 August 2006, 22:58
Yup, De ontstekingsdriver ook om zeep geholpen. Gelukkig fatsoenlijk zelf te repareren. Maar goed, als je de bobine te lang laat opladen dan loopt de stroom door de bobine te lang en te hoog door de bobine. Deze brand dan door.
Bovendien beperkt de driver de maximale stroom tot 7 ampere. Daarna gaat ie minder geleiden en wordt dus een weerstand en daardoor warm. Bij mij brandde de bobine door en daardoor werd de weerstand van de bobine lager (windingen brandde in elkaar door). Vervolgens kreeg de driver het nog zwaarder en uiteindelijk gaf deze de geest.
Maar goed. Het is dus allemaal prima te repareren. Het onderdeeltje kost 5 euro en de bobine kost een tientje op de sloop. Jammer, dat wel. Maar het was simpel te voorkomen geweest. Door domweg de dwell goed in te stellen. Net te laat. Maar goed. Ik heb dus op het BS-autotune forum een post gezet hoe je je bobine dient in te stellen. Dan hoeven anderen mijn fouten niet te maken.
We bouwen gewoon verder !
Bovendien beperkt de driver de maximale stroom tot 7 ampere. Daarna gaat ie minder geleiden en wordt dus een weerstand en daardoor warm. Bij mij brandde de bobine door en daardoor werd de weerstand van de bobine lager (windingen brandde in elkaar door). Vervolgens kreeg de driver het nog zwaarder en uiteindelijk gaf deze de geest.
Maar goed. Het is dus allemaal prima te repareren. Het onderdeeltje kost 5 euro en de bobine kost een tientje op de sloop. Jammer, dat wel. Maar het was simpel te voorkomen geweest. Door domweg de dwell goed in te stellen. Net te laat. Maar goed. Ik heb dus op het BS-autotune forum een post gezet hoe je je bobine dient in te stellen. Dan hoeven anderen mijn fouten niet te maken.
We bouwen gewoon verder !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl