1 August 2006, 21:36
Vandaag mijn bedrading omgegooid. Ik heb nu de massa's van de sensoren de computer in laten lopen zonder tussenkomst van de carroserie.
En dat bleek bingo.. De sensorwaarden zijn nu mooi stabiel.
Verder ben ik een beetje aan het testen geweest om aan het einde van de dag.... Mijn bobine op te fikken. Dat was natuurlijk al wel een oud ding uit een sloop auto, maar om nou zo lullig de geest te geven ? Ik voerde em met 4 ms stroom per krukas rotatie... Ik snap het nog niet helemaal... Maar goed. Nu maar een nieuwe erop en dan testen we weer verder.
Even zitten speuren.....
Het werkt duidelijk niet meer als vroeger, spoel, stroom, vonk..... Ik zat op 1200 toeren met 4ms aan oplaadtijd voor de bobine.
Als ik een rekensommetje doe kom ik met een distrbutiesysteem uit op 40 ms ! Da's 10x zoveel :twisted:
Waarom gaat mijn bobine dan toch stuk met maar 4ms aan oplaadtijd ? Dat ie nog vonkt zeg !
Goed. De HEI bobine van GM weet het in 2,5ms te doen. Daarboven gaat ie vrij snel kapot..... :oops:
De EDIS bobine van Ford zal een soortgelijke bobine zijn.. In de Edis zit netjes een schakeling om de stroom te beperken. De MS pleurt de bobine gewoon maximaal vol, dus de laadtijd wordt kritischer.
Krijg nou wat....
2,5ms....... Waar hebben we het nog over.... Maar ja. 4ms is natuurlijk meer dan 50% teveel...
En dat bleek bingo.. De sensorwaarden zijn nu mooi stabiel.
Verder ben ik een beetje aan het testen geweest om aan het einde van de dag.... Mijn bobine op te fikken. Dat was natuurlijk al wel een oud ding uit een sloop auto, maar om nou zo lullig de geest te geven ? Ik voerde em met 4 ms stroom per krukas rotatie... Ik snap het nog niet helemaal... Maar goed. Nu maar een nieuwe erop en dan testen we weer verder.
Even zitten speuren.....
Het werkt duidelijk niet meer als vroeger, spoel, stroom, vonk..... Ik zat op 1200 toeren met 4ms aan oplaadtijd voor de bobine.
Als ik een rekensommetje doe kom ik met een distrbutiesysteem uit op 40 ms ! Da's 10x zoveel :twisted:
Waarom gaat mijn bobine dan toch stuk met maar 4ms aan oplaadtijd ? Dat ie nog vonkt zeg !
Goed. De HEI bobine van GM weet het in 2,5ms te doen. Daarboven gaat ie vrij snel kapot..... :oops:
De EDIS bobine van Ford zal een soortgelijke bobine zijn.. In de Edis zit netjes een schakeling om de stroom te beperken. De MS pleurt de bobine gewoon maximaal vol, dus de laadtijd wordt kritischer.
Krijg nou wat....
2,5ms....... Waar hebben we het nog over.... Maar ja. 4ms is natuurlijk meer dan 50% teveel...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl