30 July 2006, 14:12
De computer wordt nu ombebouwd naar EDIS-loos DIS systeem. En gaat van MS 2 naar MS 1-extra.
Waarom ?
MS 1-extra heeft betere mogelijkheden om 2 brandstoffen te kunnen aansturen.
We denken misfires te hebben. Het kan zijn dat dit komt door LPG wat de zeer open inlaat uitwaait, maar het kan ook zijn dat de VR sensor niet lekker werkt. Door de DIS bobine nu rechtsteeks aan te sluiten kan het VR signaal beter bekeken worden op missers en is er betere controle vanuit de MS op het ontstekingsgebeuren.
Bovendien is er meteen een shift-light schakeling gemaakt. De B230 knalt zo snel zijn toerengebied door dat de toerenteller onbetrouwbaar is. Nu gaat er een LED cluster branden op een bepaald toerental die je aangeeft dat er van gang gewisseld moet worden.
Waarom ?
MS 1-extra heeft betere mogelijkheden om 2 brandstoffen te kunnen aansturen.
We denken misfires te hebben. Het kan zijn dat dit komt door LPG wat de zeer open inlaat uitwaait, maar het kan ook zijn dat de VR sensor niet lekker werkt. Door de DIS bobine nu rechtsteeks aan te sluiten kan het VR signaal beter bekeken worden op missers en is er betere controle vanuit de MS op het ontstekingsgebeuren.
Bovendien is er meteen een shift-light schakeling gemaakt. De B230 knalt zo snel zijn toerengebied door dat de toerenteller onbetrouwbaar is. Nu gaat er een LED cluster branden op een bepaald toerental die je aangeeft dat er van gang gewisseld moet worden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl