23 July 2006, 02:30
MEGASQUIRT LPG GT PROJECT GESLAAGD.
![[Afbeelding: enginebay.JPG]](http://www.reflexsystems.nl/persimg/enginebay.JPG)
Ik kan het nu echt onderschrijven. De LPG installatie gedraagd zich prima.
Ik kan maar een ding zeggen.. Dit systeem is prima geschikt om binnen een redelijk budged een high-performance auto op LPG te laten lopen.
Er valt nog veel te schaven aan de auto, met name aan de lengte en vorm van de inlaat. De wisselschakeling wekt nog niet zoals het zou moeten en ik heb een MS2 die nog niet geschikt is om op dual-fuel te lopen.
To do:
Stevigere bracket maken voor de VR sensor die de krukaspositie meet.
Inlaatkanalen aanpassen en luchtfilters monteren.
Carterventilatiefilter monteren.
Dual-fuel schakeling verbeteren, als er een zekering uitbrandt gaan de LPG afsluiters open. Not nice...
.....
....
En nog 2 A4-tjes vol.
Mooi project !
Maar goed. Rustig aan de puntjes op de i zetten. De druk is van de ketel, de auto is bruikbaar voor iedere dag. Volgende week is de V6 aan de beurt ! Daar verwacht ik niet te veel van behalve dat die prima comfortabel en krachtig op LPG gaat lopen. De doelstellingen van fase 1 van de startpost, zeg maar. Al hebben we de doelstelling al bijgesteld met electronische ontsteking. Vermoedelijk niet met EDIS 8, maar met een direct coil-driver voor 3 bobine's (DIS).
Ik kan het nu echt onderschrijven. De LPG installatie gedraagd zich prima.
Ik kan maar een ding zeggen.. Dit systeem is prima geschikt om binnen een redelijk budged een high-performance auto op LPG te laten lopen.
Er valt nog veel te schaven aan de auto, met name aan de lengte en vorm van de inlaat. De wisselschakeling wekt nog niet zoals het zou moeten en ik heb een MS2 die nog niet geschikt is om op dual-fuel te lopen.
To do:
Stevigere bracket maken voor de VR sensor die de krukaspositie meet.
Inlaatkanalen aanpassen en luchtfilters monteren.
Carterventilatiefilter monteren.
Dual-fuel schakeling verbeteren, als er een zekering uitbrandt gaan de LPG afsluiters open. Not nice...
.....
....
En nog 2 A4-tjes vol.
Mooi project !
Maar goed. Rustig aan de puntjes op de i zetten. De druk is van de ketel, de auto is bruikbaar voor iedere dag. Volgende week is de V6 aan de beurt ! Daar verwacht ik niet te veel van behalve dat die prima comfortabel en krachtig op LPG gaat lopen. De doelstellingen van fase 1 van de startpost, zeg maar. Al hebben we de doelstelling al bijgesteld met electronische ontsteking. Vermoedelijk niet met EDIS 8, maar met een direct coil-driver voor 3 bobine's (DIS).
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl