21 July 2006, 16:44
We zijn bezig met een Nederlands forum dat een kopie is van de Engelse. Dit gaat volgende week online.
Alle instellingen behandelen.... Het zijn er veel....
De eerste keer dat ik mijn auto aan het draaien had op een computer.... Eindelijk ! Nou kan ik echt wat afstellen.. Maar... Waar moet ik beginnen... WIL ik wel zoveel opties ?
Je krijgt er feeling mee als je ermee aan het werk gaat (of je blaast de boel op... :oops: ) Niet alle settings zijn enorm belangrijk en het grootste deel is wel te begrijpen als je ermee aan de slag gaat.
Ik had vandaag een leuke:
Een mooie wisselschakeling met een relais gemaakt om de verschillende injectoren, afsluiters en pomp te bedienen. Alles zat netjes, testen. De LPG afsluiters springen open maar gaan nooit meer dicht. Er bleef spanning op staan. Meten, geen spanning. Testen, toch spanning....
Denken, denken, denken......
De spanning loopt van het relais naar de injector. De injector zit met de massa vast aan een andere injector. De massa van deze injector is niet op de massa aangesloten, want deze bedient de computer. Zo loopt de stroom door naar de massa van de andere injector, door de injector heen en naar de afsluiter en daar naar de massa....... Een mooie stroomkring, dus.
Je moet het maar verzinnen...
Ik heb nu een 2e relais gemonteerd voor de brandstofpomp en de LPG afsluiters.
Alle instellingen behandelen.... Het zijn er veel....
De eerste keer dat ik mijn auto aan het draaien had op een computer.... Eindelijk ! Nou kan ik echt wat afstellen.. Maar... Waar moet ik beginnen... WIL ik wel zoveel opties ?
Je krijgt er feeling mee als je ermee aan het werk gaat (of je blaast de boel op... :oops: ) Niet alle settings zijn enorm belangrijk en het grootste deel is wel te begrijpen als je ermee aan de slag gaat.
Ik had vandaag een leuke:
Een mooie wisselschakeling met een relais gemaakt om de verschillende injectoren, afsluiters en pomp te bedienen. Alles zat netjes, testen. De LPG afsluiters springen open maar gaan nooit meer dicht. Er bleef spanning op staan. Meten, geen spanning. Testen, toch spanning....
Denken, denken, denken......
De spanning loopt van het relais naar de injector. De injector zit met de massa vast aan een andere injector. De massa van deze injector is niet op de massa aangesloten, want deze bedient de computer. Zo loopt de stroom door naar de massa van de andere injector, door de injector heen en naar de afsluiter en daar naar de massa....... Een mooie stroomkring, dus.
Je moet het maar verzinnen...
Ik heb nu een 2e relais gemonteerd voor de brandstofpomp en de LPG afsluiters.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl