19 July 2006, 22:39
Ja, dat gaat leuk worden, heb ik al gehoord. Er is veel te doen in Volvoland.
Ik kan wel een ruwe indicatie geven voor een B230.
Verdamper, afhankelijk van het vermogen:
<140kW 90 euro
>140kW 190 euro
Injectorrail:
Voor 4 cilinder lijn: 220 euro
Voor 4 cil. boxer (mijn opstelling) 240 euro
Megasquirt computer opgebouwd en juist geconfigureerd:
350 euro
MegaSquirt computer zelf te assembleren:
+/- 225 euro (ik raad het je af maar ik kan je wel duidelijk vetrellen welke opties je moet kiezen)
Neem een stelpost van 200 euro voor extra bedrading, sensoren en slangen, slangklemmen. Lijkt veel maar het tikt aan ! Eventueel nog een lambda sensor van de sloop of een nieuwe...
Verder kan je het nog mooier maken door een L-jettronic spruitstuk van de sloop te halen en de hele boel om te bouwen naar brandstofinjectie (op dezelfde computer) en een dubbele bobine met eventueel een EDIS unit om de ontsteking electronisch te maken.
Die laatste 2 opties zijn niet echt nodig maar geven wel duidelijk meerwaarde aan het systeem.
Dat zijn de kosten. Het zijn trouwens richtprijzen. De website gaat volgende week open.
Ik zit echt te wachten op de laatste onderdeeltjes ! Ik kan niet wachten om 200+ paardjes de sporen te geven ! Maar het gedonder met een in elkaar geplakte installatie rond te riden laat ik nu maar even achterwege.
Ik kan wel een ruwe indicatie geven voor een B230.
Verdamper, afhankelijk van het vermogen:
<140kW 90 euro
>140kW 190 euro
Injectorrail:
Voor 4 cilinder lijn: 220 euro
Voor 4 cil. boxer (mijn opstelling) 240 euro
Megasquirt computer opgebouwd en juist geconfigureerd:
350 euro
MegaSquirt computer zelf te assembleren:
+/- 225 euro (ik raad het je af maar ik kan je wel duidelijk vetrellen welke opties je moet kiezen)
Neem een stelpost van 200 euro voor extra bedrading, sensoren en slangen, slangklemmen. Lijkt veel maar het tikt aan ! Eventueel nog een lambda sensor van de sloop of een nieuwe...
Verder kan je het nog mooier maken door een L-jettronic spruitstuk van de sloop te halen en de hele boel om te bouwen naar brandstofinjectie (op dezelfde computer) en een dubbele bobine met eventueel een EDIS unit om de ontsteking electronisch te maken.
Die laatste 2 opties zijn niet echt nodig maar geven wel duidelijk meerwaarde aan het systeem.
Dat zijn de kosten. Het zijn trouwens richtprijzen. De website gaat volgende week open.
Ik zit echt te wachten op de laatste onderdeeltjes ! Ik kan niet wachten om 200+ paardjes de sporen te geven ! Maar het gedonder met een in elkaar geplakte installatie rond te riden laat ik nu maar even achterwege.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl