7 July 2006, 00:38
Nou.. Mogelijk staat de 264 ook op de beurs.
De 264 ondergaat op het moment een cosmetische en technische metamorfose.
Tijdens de Elandrun bleken de voorschokdempers helemaal leeg te zijn. De Koni achterdempers deden het prima en daardoor bleef de auto enigzins controleerbaar.De GT van Henk heeft nieuwe rode Koni's gekregen en de zo goed als nieuwe Monroe's gaan naar de 264. De koni's in combinatie met de Volvo OEM heavy duty veren (-23mm, +/-20% stugger) zijn trouwens een aanrader. Ze spreken erg soepel en zeker aan en de dempingeigenschappen zijn zeer goed. De auto voelt als een moderne wagen, rustig, stevig en allert. Comfortabel maar allert. We hebben de instelling iets zwaarder gezet. Van de beginstand 180 graden harder gedraaid. De achterschokdempers blijven nu nog iets achter (ook Koni-rood) maar die staan op de slapste stand. Dus daar moet nog wat aan gebeuren. Het is wel belangrijk dat de auto lekker in balans is. De auto moet op de snelweg over lange hobbels voor en achter tegelijk (veren) en even snel (demping) in en uitveren.
Verder heeft de 264 een andere achteras gekregen met een langere overbrenging. De motor is sterk zat om op 3000 toeren 120 te cruisen.
Er komen nog centrale deurvergrendeling en electrische ramen in. Het EDIS triggerwiel is gemonteerd dus ook de ontsteking wordt straks overgenomen door de computer met een keiharde 20.000 volts vonk. We doen gewoon net alsof het een V8 is maar sluiten 2 cilinders niet aan.
Ik heb nieuwe prints binnen voor de computers. We moeten de componenten nog bestellen, maar zodra die binnen zijn gaat de 264 LPG injectie afgerond worden. Uiteraard zal ik de vorderingen melden. En als je er een keer voor naar Utrecht wilt rijden, dan laat ik je de 264 met het systeem graag zien.
De 264 ondergaat op het moment een cosmetische en technische metamorfose.
Tijdens de Elandrun bleken de voorschokdempers helemaal leeg te zijn. De Koni achterdempers deden het prima en daardoor bleef de auto enigzins controleerbaar.De GT van Henk heeft nieuwe rode Koni's gekregen en de zo goed als nieuwe Monroe's gaan naar de 264. De koni's in combinatie met de Volvo OEM heavy duty veren (-23mm, +/-20% stugger) zijn trouwens een aanrader. Ze spreken erg soepel en zeker aan en de dempingeigenschappen zijn zeer goed. De auto voelt als een moderne wagen, rustig, stevig en allert. Comfortabel maar allert. We hebben de instelling iets zwaarder gezet. Van de beginstand 180 graden harder gedraaid. De achterschokdempers blijven nu nog iets achter (ook Koni-rood) maar die staan op de slapste stand. Dus daar moet nog wat aan gebeuren. Het is wel belangrijk dat de auto lekker in balans is. De auto moet op de snelweg over lange hobbels voor en achter tegelijk (veren) en even snel (demping) in en uitveren.
Verder heeft de 264 een andere achteras gekregen met een langere overbrenging. De motor is sterk zat om op 3000 toeren 120 te cruisen.
Er komen nog centrale deurvergrendeling en electrische ramen in. Het EDIS triggerwiel is gemonteerd dus ook de ontsteking wordt straks overgenomen door de computer met een keiharde 20.000 volts vonk. We doen gewoon net alsof het een V8 is maar sluiten 2 cilinders niet aan.
Ik heb nieuwe prints binnen voor de computers. We moeten de componenten nog bestellen, maar zodra die binnen zijn gaat de 264 LPG injectie afgerond worden. Uiteraard zal ik de vorderingen melden. En als je er een keer voor naar Utrecht wilt rijden, dan laat ik je de 264 met het systeem graag zien.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl