6 July 2006, 18:26
Funsdaf schreef:Ziet er altijd mooi uit throthle boddy's
Korte inlaatkanalen hebben toch ook wel diverse nadelen, maar volgens mij is dit voor jou setup (een relatief veel toerenmotortje??) denk ik wel het beste.
Heb nu de 1e 3 Megasquirts in elkaar zitten, het is echt geweldig spul.
En nadat ik vandaag bij het werk naar huis gaan weer eens (sinds lange tijd) een backfire kreeg weet ik het zeker, dat verrekte gasmengstuk gaat er nu z.s.m. af.
De Megasquirt gaat z.s.m. de 264 in, i.c.m. gasinjectors.
Mooi ! Een derde auto op Vapour Gas Injection by Megasquirt !
Ik heb gekozen voor de kortste uitvoering van de inlaatkanalen. Zo heb ik meer ruimte voor kelken en eventueel een airbox. Het inlaatkanaal gaat dus nog wel iets groeien. Maar inderdaad.. Het motortje mag 7800 (!) toeren draaien met een krukas met een 6mm langere slag (!). Door de vrij extreme nokkenas zullen de meeste PK's in de hogere toerenregionen liggen. De motor HAD 225 pk. Maar de Zweden halen 300 pk en meer dan 300Nm uit eenzelfde configuratie. Ik hoop op iets minder... Maar leuk gaat het zeker worden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl