1 July 2022, 22:15
https://engineeringstuff.co.in/how-power...ing-works/
Moeilijk. Die kruiskoppelingen waren makkelijker geweest. Het stuurhuis is als een mechanisch stuurhuis (want als de motor uit is werkt het ook), met een hydraulische zuiger extra erin die bestuurt wordt door een kleppenhuis met een torsiestaaf onderin, die de benodigde bekrachtiging 'voelt'.
ALs je een mechanische kloenk voelt, is er iets mis met de overbrenging van wormwiel op de tandheugelbaan waardoor er ruimte voor kloenk is. De ingaande as heeft teveel speling, tandheugel zit te los, van alles.
Misschien kan je de stuurstangen loshalen weerskanten (plakbandje erop voor de afstelling), zodat de wielen los zijn, en proberen of ie dan nog steeds kloenkt. Maar klinkt niet best voor het stuurhuis allemaal.
Moeilijk. Die kruiskoppelingen waren makkelijker geweest. Het stuurhuis is als een mechanisch stuurhuis (want als de motor uit is werkt het ook), met een hydraulische zuiger extra erin die bestuurt wordt door een kleppenhuis met een torsiestaaf onderin, die de benodigde bekrachtiging 'voelt'.
ALs je een mechanische kloenk voelt, is er iets mis met de overbrenging van wormwiel op de tandheugelbaan waardoor er ruimte voor kloenk is. De ingaande as heeft teveel speling, tandheugel zit te los, van alles.
Misschien kan je de stuurstangen loshalen weerskanten (plakbandje erop voor de afstelling), zodat de wielen los zijn, en proberen of ie dan nog steeds kloenkt. Maar klinkt niet best voor het stuurhuis allemaal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969