Topics: 61
Ik heb bij mijn 240 Polar af en toe tijdens ver in sturen dat het lijkt of er iets aanloopt. (Remmen?) Het is dus alleen als de wielen redelijk ver krom staan en vaak met nat weer.
Nou was ik eerst bang voor mijn stuurpomp. Maar als ik stil sta en draai hem helemaal naar links of naar rechts hoor je niets. Is dus echt als ik zachtjes rijd en voornamelijk bij nat weer. Wat zou dit kunnen zijn?
Topics: 163
Ik denk niets aan de hand.
Heb je weleens gezien hoe schuin die wielen onder je auto kunnen staan als je instuurt? Als dat bij nat weer en achteruitrijden gebeurd stuiteren en schaven ze over de weg ipv rollen.
Topics: 82
Ah, nu hoor ik het, het klinkt als KWIEEEE. Ik denk de V snaar, die houdt van nat weer, en de stuurpomp-poelie zit zo goed als nooit in lijn met de aandrijvende poelie. Vooral je het stuur tegen de aanslag aandraait kan-ie lekker piepen. Is niet heel erg als je het kort houdt. Ik laat de pomp/snaar liever niet piepen, maar dat is meer omdat ik het een lelijk geluid vind.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Kan ik hier iets mee door middel van strakker zetten van de snaar of vervangen? Of zal hij dit euvel dan niet verhelpen?
Topics: 82
Er is vast wel wat aan te doen, het probleem begint bij de stuurpomppoelie, die zou je eens uit kunnen lijnen met de aandrijvende poelie. Ik weet ook niet of dat helpt, misschien is het de pomp zelf wel die dit geluid maakt als-ie op volle kracht werkt.
En omdat de stuurpomp nogal hokuspokus vastzit met ongeveer drie draaipunten, ben ik er nooit aan begonnen en laat ik de boel lekker piepen zo nodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
De pomp zelf denk ik niet dat hij dit is. IVM insturen terwijl ik stil sta hij geen abnormaal geluid geeft. En dat moet hij er echt hard aan trekken. Zal van de week wel eens kijken of ik een oplossing kan vinden. Als ik deze heb laat ik het jullie weten!!