5 July 2006, 20:28
Dank je
Ach, zoals met veel dingen: gewoon aanpakken en bij het begin beginnen.
Maar goed. Ik kan al aardig wat zaken als "gedaan" op het lijstje afstrepen. Want de ontsteking is volledig onder controle. Ik zou nooit meer anders willen dan dit systeem. De auto heeft een prima testrun achter de rug maar ik heb besloten de auto verder uit te bouwen op performance dat het zwaar gemodificeerde blok verdiend. De zweden halen uit deze configuratie 300 pk en 300Nm! Ook moet de auto natuurlijk op LPG lopen want benzine is vandaag de dag niet meer te betalen.
Ik ben bezig met het volgende: Individual Throttle Body. Ode aan de oude dubbele solexen.
Voor:
![[Afbeelding: B25.jpg]](http://www.bosma.nu/Volvo/B25.jpg)
En nu:
![[Afbeelding: ITBI.JPG]](http://www.bosma.nu/Volvo/ITBI.JPG)
Let op het korte traject van gasklep tot inlaatklep. Dat betekend dat de lucht met benzine of gas onmiddelijk op gang komt als de kleppen open gaan. De motor zal daardoor veel vlotter op het gas reageren dan met een LH/motronic spruitstuk. Bovendien heb ik nu 4x48mm luchtinlaat tegen 1x55mm met het standaard spruitstuk dat bewezen heeft niet meer dan 130 pk aan lucht te kunnen leveren.

Ach, zoals met veel dingen: gewoon aanpakken en bij het begin beginnen.
Maar goed. Ik kan al aardig wat zaken als "gedaan" op het lijstje afstrepen. Want de ontsteking is volledig onder controle. Ik zou nooit meer anders willen dan dit systeem. De auto heeft een prima testrun achter de rug maar ik heb besloten de auto verder uit te bouwen op performance dat het zwaar gemodificeerde blok verdiend. De zweden halen uit deze configuratie 300 pk en 300Nm! Ook moet de auto natuurlijk op LPG lopen want benzine is vandaag de dag niet meer te betalen.
Ik ben bezig met het volgende: Individual Throttle Body. Ode aan de oude dubbele solexen.
Voor:
![[Afbeelding: B25.jpg]](http://www.bosma.nu/Volvo/B25.jpg)
En nu:
Let op het korte traject van gasklep tot inlaatklep. Dat betekend dat de lucht met benzine of gas onmiddelijk op gang komt als de kleppen open gaan. De motor zal daardoor veel vlotter op het gas reageren dan met een LH/motronic spruitstuk. Bovendien heb ik nu 4x48mm luchtinlaat tegen 1x55mm met het standaard spruitstuk dat bewezen heeft niet meer dan 130 pk aan lucht te kunnen leveren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl