29 April 2022, 09:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 April 2022, 09:58 door misteryaikz.)
(20 April 2022, 19:29)BartJu schreef: Haha, dan heb je nu nog een halve cylinder minder dan met de 6 cylinder...
Wat temp betreft: Thermostaat regelt wanneer de koelvloeistof langs radiateur moet, en wanneer niet. Als de temperaturen kloppen, zoals de garage stelt, dan is thermostaat wel goed.
De temp meter krijgt een (electrisch) signaal van een temp-sensor ergens op blok/in koelcircuit.
Mogelijk dat de sensor van de B21 een ander bereik heeft dan die van de (PR)V6? Dan zou je mogelijk de sensor kunnen uitruilen (mits ook zelfde draad). Eigenlijk dus zelfde issue als met je toerenteller: signaal van blok hoort niet bij de klokjes in telllerbak.
BartJu bedankt, ik ga het even allemaal bekijken. Ik laat weten als het geholpen heeft

(20 April 2022, 21:54)Marc1970 schreef: Ik gok dat de sensor en de meter hetzelfde zijn. De TEMP sensor is een weerstand naar massa, om de naald naar rood te laten gaan, moet de weerstand richting nul gaan.
Maar als ie constant op rood staat, zal de draad ergens kortsluiting maken, naar massa. De bedrading van sommige bouwjaren is valt als uitgedroogde satesaus uit elkaar.
we gaan de draden maar eens goed nalopen, dankjewel!
(21 April 2022, 09:38)skidje schreef: Ik zou je voeding vermoeden als oorzaak.
Die zou ik sowieso bij alle oude instrumenten advisren om te bouwen naar een nieuwe versie ipv die oude weerstand.
Indien je vermoed dat je benzinetank ook meer aangeef dan je vermoed dan is deze voeding op je instrumentarium the schuldige.
Hallo Skidje,
De benzinetank geeft juist veel minder aan, die naald lijkt vast te zitten en staat op bijna leeg, Dank voor je feedback, we gaan doorpuzzelen!