20 April 2022, 19:29
Haha, dan heb je nu nog een halve cylinder minder dan met de 6 cylinder... 
Wat temp betreft: Thermostaat regelt wanneer de koelvloeistof langs radiateur moet, en wanneer niet. Als de temperaturen kloppen, zoals de garage stelt, dan is thermostaat wel goed.
De temp meter krijgt een (electrisch) signaal van een temp-sensor ergens op blok/in koelcircuit.
Mogelijk dat de sensor van de B21 een ander bereik heeft dan die van de (PR)V6? Dan zou je mogelijk de sensor kunnen uitruilen (mits ook zelfde draad). Eigenlijk dus zelfde issue als met je toerenteller: signaal van blok hoort niet bij de klokjes in telllerbak.

Wat temp betreft: Thermostaat regelt wanneer de koelvloeistof langs radiateur moet, en wanneer niet. Als de temperaturen kloppen, zoals de garage stelt, dan is thermostaat wel goed.
De temp meter krijgt een (electrisch) signaal van een temp-sensor ergens op blok/in koelcircuit.
Mogelijk dat de sensor van de B21 een ander bereik heeft dan die van de (PR)V6? Dan zou je mogelijk de sensor kunnen uitruilen (mits ook zelfde draad). Eigenlijk dus zelfde issue als met je toerenteller: signaal van blok hoort niet bij de klokjes in telllerbak.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005