26 March 2021, 22:57
arc, ontzettend bedankt voor je uitleg en het meedenken! De Volvo loopt weer! 
Ik heb je advies opgevolgd en ben de spanning gaan meten van de bobine. Deze had in de contact stand 6.4V als de rode draad niet verbonden was en 5.8V als de rode draad verbonden was met het anti nadieselklepje. Dit is niet de 10V die die zou moeten krijgen dus het probleem ligt tussen het contactslot en de bobine. Ik heb toen de bobine zoals je aanraadde direct aangesloten op de accu en toen stond er 11.4V over de bobine terwijl de accu nog 12.2V had. Vervolgens weer proberen te starten en dat werkte! (Dit keer zoals je aanraadde met constant kwartgas totdat hij aansloeg). Moest toch een beetje choke erbij gebruiken anders sloeg hij af, maar hij startte weer precies zoals vorige week!
Toen zag ik in mijn ooghoek helemaal aan de rechterkant van de auto achter het motorkap scharnier een weerstand waar een contact van loshing. Deze vastgemaakt en nogmaals de spanning van de bobine in de contactstand met de motor uit gemeten en nu geeft deze 9.7V aan! Dit zou dan de voorschakelaarsweerstand moeten zijn geweest toch? Hij zag er anders uit dan hoe ik ze op internet zie bij dit model, maar waarschijnlijk al een keer professorisch vervangen. Best komisch dat ik in het filmpje van de motorruimte op 16 seconden zelfs heb ingezoemd op deze weerstand met een losse connector en toch op de een of andere manier niet heb doorgehad dat deze loszat. Best wel heel knullig eigenlijk.
Maar eind goed al goed! Hij loopt weer! Nogmaals dank voor je hulp en tijd Marc en ik zal me binnenkort met wat foto's van de auto voorstellen op het forum.
Hier nog even een filmpje van de start en de spanning over de bobine in verschillende situaties en een foto van de connector die los zat. Ook als de motor liep en ik deze connector loshaalde als test stopte de motor er gelijk mee. Hiermee weet ik zeker dat dit de oorzaak was!
Ik wens je een fijn weekend toe!
Groeten,
Casper

Ik heb je advies opgevolgd en ben de spanning gaan meten van de bobine. Deze had in de contact stand 6.4V als de rode draad niet verbonden was en 5.8V als de rode draad verbonden was met het anti nadieselklepje. Dit is niet de 10V die die zou moeten krijgen dus het probleem ligt tussen het contactslot en de bobine. Ik heb toen de bobine zoals je aanraadde direct aangesloten op de accu en toen stond er 11.4V over de bobine terwijl de accu nog 12.2V had. Vervolgens weer proberen te starten en dat werkte! (Dit keer zoals je aanraadde met constant kwartgas totdat hij aansloeg). Moest toch een beetje choke erbij gebruiken anders sloeg hij af, maar hij startte weer precies zoals vorige week!
Toen zag ik in mijn ooghoek helemaal aan de rechterkant van de auto achter het motorkap scharnier een weerstand waar een contact van loshing. Deze vastgemaakt en nogmaals de spanning van de bobine in de contactstand met de motor uit gemeten en nu geeft deze 9.7V aan! Dit zou dan de voorschakelaarsweerstand moeten zijn geweest toch? Hij zag er anders uit dan hoe ik ze op internet zie bij dit model, maar waarschijnlijk al een keer professorisch vervangen. Best komisch dat ik in het filmpje van de motorruimte op 16 seconden zelfs heb ingezoemd op deze weerstand met een losse connector en toch op de een of andere manier niet heb doorgehad dat deze loszat. Best wel heel knullig eigenlijk.
Maar eind goed al goed! Hij loopt weer! Nogmaals dank voor je hulp en tijd Marc en ik zal me binnenkort met wat foto's van de auto voorstellen op het forum.
Hier nog even een filmpje van de start en de spanning over de bobine in verschillende situaties en een foto van de connector die los zat. Ook als de motor liep en ik deze connector loshaalde als test stopte de motor er gelijk mee. Hiermee weet ik zeker dat dit de oorzaak was!
Ik wens je een fijn weekend toe!
Groeten,
Casper
![[Afbeelding: 51005227030_e12ec7de59_z.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51005227030_e12ec7de59_z.jpg)