24 March 2021, 23:08
Bedankt voor het meedenken weer!
@Skidje: Ik weet niet welk klepje met een stekker erop je bedoeld, maar zal morgen nog eens kijken! Heb idd ook een 175CD carburateur. Heb deze nog niet opengemaakt. Wil hier eigenlijk ook pas aankomen als blijkt dat de andere opties niet werken
@Bart en Marc: Dan ga ik voor ready-to-use blauwe koelvloeistof! Ze zijn heel algemeen in de Haynes manual dus lijkt niet echt verschil te maken zolang je inderdaad maar niet gaat mengen.
@Marc: Toen ik net nog even een filmpje wilde maken van de bedrading was het helaas al donker geworden en niet echt iets te zien op de camera. Wel heb ik een filmpje gemaakt van de bougie (toch wel, sorry
) en het bougiegat. Deze waren beide behoorlijk nat en roken sterk naar een benzinelucht.
Ik heb vanmiddag de bougies losgedraaid en deze leken naast het feit dat ze erg vochtig waren, niet beschadigd. Ik heb ze schoongemaakt en heb getest of deze nog wel vonken bij het starten en dat doen ze inderdaad. Aangezien ze behoorlijk vochtig waren van benzine komt er ook benzine in de cilinders. Er is ook compressie (kan niet zomaar weg zijn) en de luchttoevoer lijkt me ook prima. Heb het luchtfilter en het luchtfilterhuis nog even schoongemaakt. En er komt spark van de bougies dus de bobine, verdelerkap en bougies lijken me ook niet de oorzaak. Op dit moment zal er nog teveel brandstof in de cilinders staan. Kan ik dit oplossen door de benzinetoevoer naar de carburateur los te koppelen en de bougies los te maken en de motor zo'n 25 seconden te starten? Of is er nog een andere methode?
Wat zou nog een oorzaak kunnen zijn dat de motor nu 'verzopen' is. Ik vermoed dat dit meer een gevolg is van iets anders. Maar kan er nog niet de vinger op leggen. Zondag dus nog met de auto gereden (zonder problemen) en maandagochtend plots niet meer kunnen starten.
Interessant vanaf 30 seconden
@Skidje: Ik weet niet welk klepje met een stekker erop je bedoeld, maar zal morgen nog eens kijken! Heb idd ook een 175CD carburateur. Heb deze nog niet opengemaakt. Wil hier eigenlijk ook pas aankomen als blijkt dat de andere opties niet werken
@Bart en Marc: Dan ga ik voor ready-to-use blauwe koelvloeistof! Ze zijn heel algemeen in de Haynes manual dus lijkt niet echt verschil te maken zolang je inderdaad maar niet gaat mengen.
@Marc: Toen ik net nog even een filmpje wilde maken van de bedrading was het helaas al donker geworden en niet echt iets te zien op de camera. Wel heb ik een filmpje gemaakt van de bougie (toch wel, sorry

Ik heb vanmiddag de bougies losgedraaid en deze leken naast het feit dat ze erg vochtig waren, niet beschadigd. Ik heb ze schoongemaakt en heb getest of deze nog wel vonken bij het starten en dat doen ze inderdaad. Aangezien ze behoorlijk vochtig waren van benzine komt er ook benzine in de cilinders. Er is ook compressie (kan niet zomaar weg zijn) en de luchttoevoer lijkt me ook prima. Heb het luchtfilter en het luchtfilterhuis nog even schoongemaakt. En er komt spark van de bougies dus de bobine, verdelerkap en bougies lijken me ook niet de oorzaak. Op dit moment zal er nog teveel brandstof in de cilinders staan. Kan ik dit oplossen door de benzinetoevoer naar de carburateur los te koppelen en de bougies los te maken en de motor zo'n 25 seconden te starten? Of is er nog een andere methode?
Wat zou nog een oorzaak kunnen zijn dat de motor nu 'verzopen' is. Ik vermoed dat dit meer een gevolg is van iets anders. Maar kan er nog niet de vinger op leggen. Zondag dus nog met de auto gereden (zonder problemen) en maandagochtend plots niet meer kunnen starten.
Interessant vanaf 30 seconden