16 March 2021, 22:11
(16 March 2021, 18:39)Rafiq schreef: Hoi mensen,
Staat waarschijnlijk al op het forum maar ik kan het niet vinden. Is het lastig een b230K uit een 740 te vervangen door een b230F. Het lijkt er op dat de carbuarteur van mijn b230K vervangen moet worden en als ik op het internet kijk dan zie ik dat een B230F (€350) goedkoper is dan een gereviseerde carburateur (€450). Iemand hier ervaring mee? Of moet ik als ik een motor met 3 maanden garantie (bij BV Auto Rima) koop nog allemaal extra onderdelen kopen?
Dank voor jullie antwoorden
Huidige motor kan blijven zitten: Alle injectiedelen, sensoren, kabelboom, ECU, brandstofcomputer, inlaatspruitstuk komen erbij en ook een lambda sonde.
Ik zit er ook over te denken dit nog een keer te doen, te meer omdat mijn B230K nog geen 155 dkm gelopen heeft en dan is injectie wel fijner en zuiniger dan een Pierburg carb.
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2