7 March 2021, 17:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 March 2021, 17:32 door Grey240Polar.)
(7 March 2021, 15:50)EliasL schreef: Hmm oke, dan moet ik daar eens even voor zitten. Heb nu een heel groot en oud soldeerapparaat dus dat wordt hem niet. Vind het wel vreemd, zeker omdat ik ook niks van gehoor krijg met de nieuwe relais. Vind het ook gek dat ie met de oude helemaal wel start en met de nieuwe niet eens wil aanslaan. Kan het misschien ook niet aan de zekeringen liggen? En hoor je bij elke volvo in stand 2 de brandstofpompen lopen, of gaat dit bij sommige modellen pas lopen als de startmotor draait? Ik vind het vreemd, maar in ieder geval al bedankt voor de hulp tot dusver!
Zonder enige kennis van de K-Jetronic zou ik die laatste vraag niet met zekerheid durven beantwoorden. Maar als ik wat verder lees, dan betekent de K "Kuntinuierlich" oftewel continue, en dat betekent dat de injectors een constante spray van benzine maken (net als een carburateur), en niet gepulst zoals de LH Jetronic dat doet. In dat geval kan ik me zomaar voorstellen dat je geen lopende pompen hebt bij het op contact zetten, simpelweg om verzuipen te voorkomen.
Bij de LH 2.4 Jetronic lopen de pompen gedurende 1 à 2 seconden na het op contact zetten, wellicht heb je dat bij die andere Volvo gehoord.
Gezien het feit dat je de motor kan starten moeten de pompen logischerwijs wel gaan lopen. Dus ergens moet iets goed gaan met het oude relais.
Leg de oude en nieuwe relais eens naast elkaar. Zijn ze wel identiek?
Staat er misschien ook een afbeelding op met de betekenis van de pinnen?
Hoeveel rondjes van de startmotor heb je eigenlijk nodig? Ik heb met twee verschillende B200F's altijd gevonden dat er relatief veel omwentelingen nodig zijn (als in ongeveer 4 "ka-chings") om te starten, maar wel altijd gevolgd door aanslaan.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47