1 February 2021, 11:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 February 2021, 11:48 door Nique88.
Edit Reason: B230FK en kabelboom LH2.4 240 heb ik op het oog.
)
(1 February 2021, 08:56)skidje schreef: Indien je Engels beheerst kun je jezelf eens inlezen op turbobricks.com
Daar staan heel veel projecten beschreven.
Dit is een leuk lijstje voor de electra. Je kunt van een 91-92 model de motorkabelboom nemen en hier de ezk/ecu van de B230FT aan koppelen.
https://forums.turbobricks.com/showthrea...+turbo+240
Ik heb inderdaad al wat topics gelezen op turbobricks. De link die je stuurt is vrij helder. Ik heb een Kabelboom van een 240 LH2.4 op het oog. Ik meen dat ik hier ergens op het forum gelezen heb dat ik dan alsnog een kabelboom van een 940 nodig heb om het e.e.a. bij te voegen, klopt dit?
(1 February 2021, 10:23)Mark244 schreef: Dit klinkt als een mooi project, ik wil zelf ook iets soortgelijks gaan doen in de toekomst. Erg leuk dat je de oude auto van je opa en vader weer hebt teruggevonden.
Je hebt de ECU en EZK van een B230FK of B230FT nodig.
Als er een B21A in de auto zit zal er een mechanisch brandstofpompje op de motor zitten. Dat pompje zit aan de linkerkant van de motor, onder het inlaatspruitstuk. Met een injectiemotor is een aanvoerleiding en een retourleiding voor de brandstof nodig. Er zal nu waarschijnlijk alleen een aanvoerleiding onder de auto zitten. Een 240 met injectie heeft 2 brandstofpompen, eentje zit in de tank aan de tankvlotter, de andere zit onder de auto aan een frame, bij het brandstoffilter.
Voor de uitlaat moet je zelf iets knutselen, maar er zijn mensen die de voorpijp van een 940 turbo al eens hebben aangepast.
Als je een M90 wilt gebruiken kun je het 2-massavliegwiel van de 940 gebruiken. Dit is wel een vrij zwaar vliegwiel. Het vaste vliegwiel voor LH2.4 (dat zit in zo'n beetje iedere handgeschakelde 240, 740 en 940 vanaf +-1988 t/m +-1994) heb je nodig als je een M46 wilt gebruiken, maar kan ook voor een M90 gebruikt worden.
Ik weet niet of je al wat onderdelen gekocht hebt en er de ruimte voor hebt, maar je kunt overwegen om een goedkope 940 als donor te kopen, zeker als je ook een M90 wilt inbouwen. Dan heb je al ruim de helft van wat je nodig hebt en ben je mogelijk goedkoper uit.
Bedankt voor de reactie.
- Is het voldoende om 1 aftermarket brandstofpomp te gebruiken die genoeg druk geeft die je alleen in bij de vlotter monteert?
- Het LH2.4 vliegwiel heeft de gaten al voor de RPM sensor?
Helaas heb ik niet de ruimte om een donor auto te stallen. De motorswap heb ik wel de ruimte voor omdat ik de garage en brug bij mijn oom kan gebruiken, helaas niet voor stalling.