1 July 2006, 01:30
Ja, en ik hoorde vandaag dat de Vialle 20 injectoren tot max 50pk per stuk gaan. Dan dien je dus een 5e injector elders te plaatsen. In mijn opstelling kan dat niet want er komen individuele gasklephuizen op. Bovendien heb je dan lucht-verdringend gas in het spruitstuk en de enorme stiften remmen de lucht in de mooi geflowde kop enorm af. Deze 'belemmeren bijna 10% van de doorgang!
Ik heb vandaag het BiGas spulletje opgehaald. Beetje vreemde Belgische toko, maar wel erg behulpzaam en vriendelijk.
Ik heb gekozen voor een dubbele verdamper en een "4cyl. boxer rail". Ik heb dus 2 injectorrails die ik op nog geen 3 cm van iedere aanzuigbuis kan plaatsen met gelijke lengte aansluiting voor iedere injector. Er komt een 8mm leiding onder de auto.
In Duitsland heb ik nieuwe gasklephuizen besteld, wederom 48mm per cilinder. Enorm ! Deze motor gaat een bak lucht krijgen. Ik merkte met het L-jettronic spruitstuk dat op 5500 toeren ik nog een heel klein beetje benzine over had op 100% duty cycle (goed voor 130 pk) maar de lucht op was. Een L-jettronic spruitstuk is dus niet de basis voor vermogen. Er kan 130 pk doorheen maar ook niet veel meer dan dat. Of je moet gaan duwen natuurlijk...
Ik ben heel benieuwd naar mijn gasklephuizen !
Van de week de gasinstallatie in en onder de auto bouwen. De zoveelste Volvo, dus ik verwacht geen schokkende problemen anders dan dat ik nu 8mm leg ipv 6mm leiding. Wellicht gaat er wat tijd in de plaatsing zitten. Het oog wil tenslotte ook wat. En ik moet nog even gaan nadenken over de verdeling van de injectoren.
Benzine krijgt een andere voedingslijn als de gasinjectoren. Dat betekend dat de voeding van de injectoren omgeschakeld gaat worden met de brandstofkeuze schakelaar. De BiGas injectoren gaan per 2 in serie gezet worden. De injectoren hebben een erg lage weerstand, slechts 3 ohm. Normaal gesproken werken ze met de BiGas computer op 6 volt (ivm spanningsstabilisatie) dus de stroom in serie is zoals ze moet zijn voor deze injectoren: 2 ampere. Nog steeds wel veel.Ik weet nog niet hoe ik mijn computer ga beschermen tegen verschillende impedantie injectoren.
Maar goed.. Voor het zover is heb ik nog een paar prachtige bouw-uurtjes in het verschiet ! En ik hoop dat mijn creditcard afschriften even wegblijven.....
Ik heb vandaag het BiGas spulletje opgehaald. Beetje vreemde Belgische toko, maar wel erg behulpzaam en vriendelijk.
Ik heb gekozen voor een dubbele verdamper en een "4cyl. boxer rail". Ik heb dus 2 injectorrails die ik op nog geen 3 cm van iedere aanzuigbuis kan plaatsen met gelijke lengte aansluiting voor iedere injector. Er komt een 8mm leiding onder de auto.
In Duitsland heb ik nieuwe gasklephuizen besteld, wederom 48mm per cilinder. Enorm ! Deze motor gaat een bak lucht krijgen. Ik merkte met het L-jettronic spruitstuk dat op 5500 toeren ik nog een heel klein beetje benzine over had op 100% duty cycle (goed voor 130 pk) maar de lucht op was. Een L-jettronic spruitstuk is dus niet de basis voor vermogen. Er kan 130 pk doorheen maar ook niet veel meer dan dat. Of je moet gaan duwen natuurlijk...
Ik ben heel benieuwd naar mijn gasklephuizen !
Van de week de gasinstallatie in en onder de auto bouwen. De zoveelste Volvo, dus ik verwacht geen schokkende problemen anders dan dat ik nu 8mm leg ipv 6mm leiding. Wellicht gaat er wat tijd in de plaatsing zitten. Het oog wil tenslotte ook wat. En ik moet nog even gaan nadenken over de verdeling van de injectoren.
Benzine krijgt een andere voedingslijn als de gasinjectoren. Dat betekend dat de voeding van de injectoren omgeschakeld gaat worden met de brandstofkeuze schakelaar. De BiGas injectoren gaan per 2 in serie gezet worden. De injectoren hebben een erg lage weerstand, slechts 3 ohm. Normaal gesproken werken ze met de BiGas computer op 6 volt (ivm spanningsstabilisatie) dus de stroom in serie is zoals ze moet zijn voor deze injectoren: 2 ampere. Nog steeds wel veel.Ik weet nog niet hoe ik mijn computer ga beschermen tegen verschillende impedantie injectoren.
Maar goed.. Voor het zover is heb ik nog een paar prachtige bouw-uurtjes in het verschiet ! En ik hoop dat mijn creditcard afschriften even wegblijven.....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl