29 June 2006, 20:34
Gasklephuizen besteld ! De 242GT krijgt voor iedere cilinder weer een eigen gasklep met bijbehorende pijp van 48mm dik. Daar kan tenminste lucht doorheen. Verder zijn de Corvette 350c c injectoren onderweg uit Amerika. 100 dollar voor 8. Er zijn 2 wide-band Lambda meters besteld in Australie en morgen gaan we naar Eeklo om een LPG setje samen te stellen.
LPi is werkelijk uit zicht verdwenen. Ik heb wat berekeningen gedaan en het negatief effect van LPG in gas-vorm is 7%. Dit is de hoeveelheid gas die zich in het spruitstuk bevind voor de vorming van het mengsel. Bij LPi is dit minder, maar niet "nul". LPi heeft een intercoolend effect, maar dat komt eigenlijk enkel een turbomotor ten goede. LPi heeft tegen dat er een enorme stift in het spruitstuk geplaatst wordt waardoor de luchtstroom ernstig beperkt wordt. LPi gaat kapot, dat lees ik overal en die waarschuwing krijg ik mee van een hoop mensen.
Als alles weer op zijn plek zit zal ik eens wat plaatjes gaan schieten. Dan zijn ook de nieuwe computers binnen dus dan gaan we serieus aan de gang om de GT geschikt te maken voor iedere dag EN het circuit.
LPi is werkelijk uit zicht verdwenen. Ik heb wat berekeningen gedaan en het negatief effect van LPG in gas-vorm is 7%. Dit is de hoeveelheid gas die zich in het spruitstuk bevind voor de vorming van het mengsel. Bij LPi is dit minder, maar niet "nul". LPi heeft een intercoolend effect, maar dat komt eigenlijk enkel een turbomotor ten goede. LPi heeft tegen dat er een enorme stift in het spruitstuk geplaatst wordt waardoor de luchtstroom ernstig beperkt wordt. LPi gaat kapot, dat lees ik overal en die waarschuwing krijg ik mee van een hoop mensen.
Als alles weer op zijn plek zit zal ik eens wat plaatjes gaan schieten. Dan zijn ook de nieuwe computers binnen dus dan gaan we serieus aan de gang om de GT geschikt te maken voor iedere dag EN het circuit.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl