16 June 2020, 18:33
(16 June 2020, 11:38)Marc1970 schreef: Van B200E naar B230FB is al best wat gedoe met assen, sensors, computers en kabelbomen en nog lastiger als je alleen de kale motor hebt.
Geen kans dat je de B200E na laat kijken ergens? Mechanisch zal er niet veel mee mis zijn, zelfs niet na 460.000 km, stekkertjes, vacuumlekken, dat soort dingen geven eerder problemen.
Ik heb al een computer en een kabelboom ik mis alleen nog de maf en lambdasonde. Ik heb voor mijn b200e al heel wat geprobeerd vacuümslangen en het meeste van de ontsteking vervangen ook heb ik de Carter ontluchting nagekeken en gereinigd een beurt gedaan... Maar weinig tot geen verbetering en ik hoor ook een lelijke tik in de motor. Ik ben zelf monteur in opleiding en ik kan bij mijn werkgever de swap uitvoering dus heb al het gereedschap, een brug en eventueel kennis van collega's. Ik wil graag weten hoe ingewikkeld deze as en verdeler overzetten is en of de opbrengst van de benzinepomp hoog genoeg is voor de b230fb