Haha ja ik had wel een beetje op dit soort reacties gehoopt het is natuurlijk een eeuwige welles nietes discussie.
Ik ben al heel lang aan het overpeinzen welk management en hoe en wat. Toen dus uiteindelijk gekozen voor m4.4 ombouw naar 4 cilinder. Maar dat is verre van plug and play en nu ik dus een deadline heb wil ik het daar liever niet op laten steken.
Ik wilde graag een management met wideband aan boord en mogelijkheid tot knock detectie. Emu classic of black hebben dit beide dus ik heb heel lang het idee gehad om voor emu te gaan.
Maaarrrr emu is niet bepaald goedkoop en de ecu's zijn vrij fors te noemen.
Nu kwam ik dus op facebook groep turbobricksdutchies een post tegen van een voor mij bekende tuner/software man met eigen testbank en redelijk volvo minded die dus een 740 op kdfi 1,4 had draaien.
De eerste versies waren dus niet zo sterk maar die zijn gewoon zoals dat hoort verbeterd en werken dus gewoon zoals het moet.
De prijs van de kdfi 1.4 ligt een stuk lager dan emu en kdfi voldoet aan al mijn wensen.
Waar de handel van bosma dat dus niet doet helaas.
Ik heb ook veel op zijn site gelezen, zou ook graag iets van hem kopen maar het voldoet gewoon niet aan mijn wensen.
Ik wil de mogelijkheid hebben tot knock detectie en onboard wideband.
En gezien kdfi 1.4 hier helemaal aan voldoet en ik hem kan krijgen via een vertrouwt kanaal, welke ook nog eens de kabelboom grotendeels voor me wil regelen ben ik helemaal gelukkig
Het draadjes werk kan ik uiteraard zelf ook wel maar zoals eerder genoemd is het wel fijn als er al eea klaar ligt gezien de trouwerij van Huib :p
Overigens gebruikt bosma ook een wideband-controller die ik compleet bagger vind de spartan 2 dus zo zie je maar... Het blijft toch deels ook persoonlijk.
Ik ben al heel lang aan het overpeinzen welk management en hoe en wat. Toen dus uiteindelijk gekozen voor m4.4 ombouw naar 4 cilinder. Maar dat is verre van plug and play en nu ik dus een deadline heb wil ik het daar liever niet op laten steken.
Ik wilde graag een management met wideband aan boord en mogelijkheid tot knock detectie. Emu classic of black hebben dit beide dus ik heb heel lang het idee gehad om voor emu te gaan.
Maaarrrr emu is niet bepaald goedkoop en de ecu's zijn vrij fors te noemen.
Nu kwam ik dus op facebook groep turbobricksdutchies een post tegen van een voor mij bekende tuner/software man met eigen testbank en redelijk volvo minded die dus een 740 op kdfi 1,4 had draaien.
De eerste versies waren dus niet zo sterk maar die zijn gewoon zoals dat hoort verbeterd en werken dus gewoon zoals het moet.
De prijs van de kdfi 1.4 ligt een stuk lager dan emu en kdfi voldoet aan al mijn wensen.
Waar de handel van bosma dat dus niet doet helaas.
Ik heb ook veel op zijn site gelezen, zou ook graag iets van hem kopen maar het voldoet gewoon niet aan mijn wensen.
Ik wil de mogelijkheid hebben tot knock detectie en onboard wideband.
En gezien kdfi 1.4 hier helemaal aan voldoet en ik hem kan krijgen via een vertrouwt kanaal, welke ook nog eens de kabelboom grotendeels voor me wil regelen ben ik helemaal gelukkig

Het draadjes werk kan ik uiteraard zelf ook wel maar zoals eerder genoemd is het wel fijn als er al eea klaar ligt gezien de trouwerij van Huib :p
Overigens gebruikt bosma ook een wideband-controller die ik compleet bagger vind de spartan 2 dus zo zie je maar... Het blijft toch deels ook persoonlijk.