29 January 2019, 15:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 January 2019, 15:26 door Marc1970.)
Goed dat je het gat hebt dichtgemaakt. Klein stelschroefje bovenin is ws. geen stelschroef. Die op de zijkant doet inderdaad geen ene mallemoer.
ALs de stat. schroef in het spruitstuk al helemaal in is, zal je de gasklep zelf wat krapper moeten gaan zetten. Dat gaat bij deze carburateurs door een tabje te verbuigen wat tegen een stopje aan de zijkant komt.
Haal desnoods het filter eraf, en trek de zuiger omhoog, zodat je de gasklep ziet (of haal de hele carb eraf). Er mag een haartje licht overblijven (dat is officieel een kiertje ter grootte van 500 rpm stationair).
Eigenlijk moet de gasklep sluiten (vrij van druk/trek van het stangetje, dat is zoals het hoort, prima) maar net niet. Zo zal de motor in warme toestand nauwelijks draaien. Het extra stationair regel je vervolgens bij in het spruitstuk, tot ie weer lekker draait en ook in D of R niet afslaat.
Verder moet de gasklep ook symmetrisch in de boring zitten e.d., dat zie je gauw genoeg.
ALs de stat. schroef in het spruitstuk al helemaal in is, zal je de gasklep zelf wat krapper moeten gaan zetten. Dat gaat bij deze carburateurs door een tabje te verbuigen wat tegen een stopje aan de zijkant komt.
Haal desnoods het filter eraf, en trek de zuiger omhoog, zodat je de gasklep ziet (of haal de hele carb eraf). Er mag een haartje licht overblijven (dat is officieel een kiertje ter grootte van 500 rpm stationair).
Eigenlijk moet de gasklep sluiten (vrij van druk/trek van het stangetje, dat is zoals het hoort, prima) maar net niet. Zo zal de motor in warme toestand nauwelijks draaien. Het extra stationair regel je vervolgens bij in het spruitstuk, tot ie weer lekker draait en ook in D of R niet afslaat.
Verder moet de gasklep ook symmetrisch in de boring zitten e.d., dat zie je gauw genoeg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969