25 June 2006, 10:41
De Ford injectoren blijken een kleinere opbrengst te hebben dan de standaard Volvo types. De Volvo injectoren lopen nu nog aan de rijke kant maar dat komt omdat ik boven de 85% duty-cycle zit met de injectoren en de toerenbegrenzer op 5500-6000rpm staat afgesteld. Mijn motor mag 7800 toeren draaien en daarbij hoort een nog hoger vermogen met dito inspuithoeveelheid.
Voor het mo-L-tronic spruitstuk zal ik dus turbo-injectoren moeten gaan zoeken. Deze gaan over het vermogen van de maximale luchtdoorlaat heen dus die zullen ruim voldoende moeten zijn. Als ik naar throttlebody's ga dan zal ik op injectoren tegen de 400 c c uitkomen!
Als ik het logfile bekijk loopt de auto in 10 seconden de 4e versnelling door van 3000 toeren tot 5500 toeren. Daana loopt ie de toerenbegrenzer in. Dat is rap ! En dan heb ik nu nog maar de helft van het vermogen wat het moet gaan worden. Los daarvan... De bak is te kort. Ik ga op zoek naar een 5 bak van een 940. Type M90.
Voor het mo-L-tronic spruitstuk zal ik dus turbo-injectoren moeten gaan zoeken. Deze gaan over het vermogen van de maximale luchtdoorlaat heen dus die zullen ruim voldoende moeten zijn. Als ik naar throttlebody's ga dan zal ik op injectoren tegen de 400 c c uitkomen!
Als ik het logfile bekijk loopt de auto in 10 seconden de 4e versnelling door van 3000 toeren tot 5500 toeren. Daana loopt ie de toerenbegrenzer in. Dat is rap ! En dan heb ik nu nog maar de helft van het vermogen wat het moet gaan worden. Los daarvan... De bak is te kort. Ik ga op zoek naar een 5 bak van een 940. Type M90.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl