22 June 2006, 22:54
Plaatje !
De mijne liggen ook nog bij de douane. Ik heb er 10 besteld. Ik ben ze nog niet allemaal kwijt, maar er zijn nog een hoop auto's te doen
Zo dan ?
De injectoren zijn van de standaard Motronic 740. Ik heb het nummer opgezocht en deze injectoren geven 214 c c per minuut. Dat is dus bijna een liter per minuut voor vier injectoren ! Maar.. Een ander tabelletje verteld mij dat het maximaal te behalen vermogen met deze flow slechts 130 pk is. Voor de turbo-mensen: de turbo-injector heeft een flow van 300 c c en is goed voor een kleine 200PK. Schroef dus niet zonder meer de turbo-druk op, want een keer zit de injector op zijn eind en dan wordt de boel extreem warm (arm mengsel).Waarom kiezen de fabrikanten voor een injector die het allemaal maar net aankan ? Hoe kleiner de injector is, hoe beter de stationairloop. Ik heb nog een paar ongebruikte injectoren van de Ford Duratec motor liggen. Ik heb alleen de flow nog niet kunnen achterhalen. Maar grote kans dat deze injectoren gemonteerd gaan worden.
De mijne liggen ook nog bij de douane. Ik heb er 10 besteld. Ik ben ze nog niet allemaal kwijt, maar er zijn nog een hoop auto's te doen

Zo dan ?
De injectoren zijn van de standaard Motronic 740. Ik heb het nummer opgezocht en deze injectoren geven 214 c c per minuut. Dat is dus bijna een liter per minuut voor vier injectoren ! Maar.. Een ander tabelletje verteld mij dat het maximaal te behalen vermogen met deze flow slechts 130 pk is. Voor de turbo-mensen: de turbo-injector heeft een flow van 300 c c en is goed voor een kleine 200PK. Schroef dus niet zonder meer de turbo-druk op, want een keer zit de injector op zijn eind en dan wordt de boel extreem warm (arm mengsel).Waarom kiezen de fabrikanten voor een injector die het allemaal maar net aankan ? Hoe kleiner de injector is, hoe beter de stationairloop. Ik heb nog een paar ongebruikte injectoren van de Ford Duratec motor liggen. Ik heb alleen de flow nog niet kunnen achterhalen. Maar grote kans dat deze injectoren gemonteerd gaan worden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl