16 June 2006, 18:11
LPi is back.
De plaatselijke LPG boer heeft me over gehaald. Het is welliswaar commercieel gezien niet interessant, maar qua features gewoon de veel kostbaardere aanschaf wel waard. De LPG man is voor me aan het kijken hoe en wat. Op het DCOE spruitstuk is genoeg ruimte.
Nu we het toch over de GT hebben:
Ik ben bezig met de EDIS systemen. Zeer leuke oplossing van Ford. Zeer bulletproof ook. Alleen ik niet, want ik kreeg een optater van jewelste en uit mijn arm stroomt rode vloeistof. Geen idee wat dat kan zijn. Het lijkt niet op hydrauliekvloeistof.
iig, een ZEER krachtige vonk dus. Voorwaarde is wel dat je de bobine per GROEP/PAAR aansluit. Het is namelijk een stroomkring.
De auto staat nu op een vaste 8 graden voorontsteking en loopt goed stationair op de limp-home mode. Ik heb zojuist 2 draadjes omgesoldeerd in de MS zodat deze met het PIP en SAW signaal kan omgaan en ben nu heel benieuwd !
De ontsteking was geregeld door contactpunten en ik was er niet zeker van of deze hun werk goed deden. De vaccuümleiding kon ik niet aansluiten omdat deze teveel pulsen gaf aan de grondplaat van de contactpunten. Deze begon daardoor heen en weer te klapperen. Ik ben nu nog benieuwd hoe ik mijn MAP ga aansluiten maar ik had nog een paar afgedopte vacuumleidingen gevonden. Als ik meerdere cilinders kan pakken wordt het al een mooier en vaster signaal.
En we solderen gewoon verder.
De plaatselijke LPG boer heeft me over gehaald. Het is welliswaar commercieel gezien niet interessant, maar qua features gewoon de veel kostbaardere aanschaf wel waard. De LPG man is voor me aan het kijken hoe en wat. Op het DCOE spruitstuk is genoeg ruimte.
Nu we het toch over de GT hebben:
Ik ben bezig met de EDIS systemen. Zeer leuke oplossing van Ford. Zeer bulletproof ook. Alleen ik niet, want ik kreeg een optater van jewelste en uit mijn arm stroomt rode vloeistof. Geen idee wat dat kan zijn. Het lijkt niet op hydrauliekvloeistof.
iig, een ZEER krachtige vonk dus. Voorwaarde is wel dat je de bobine per GROEP/PAAR aansluit. Het is namelijk een stroomkring.
De auto staat nu op een vaste 8 graden voorontsteking en loopt goed stationair op de limp-home mode. Ik heb zojuist 2 draadjes omgesoldeerd in de MS zodat deze met het PIP en SAW signaal kan omgaan en ben nu heel benieuwd !
De ontsteking was geregeld door contactpunten en ik was er niet zeker van of deze hun werk goed deden. De vaccuümleiding kon ik niet aansluiten omdat deze teveel pulsen gaf aan de grondplaat van de contactpunten. Deze begon daardoor heen en weer te klapperen. Ik ben nu nog benieuwd hoe ik mijn MAP ga aansluiten maar ik had nog een paar afgedopte vacuumleidingen gevonden. Als ik meerdere cilinders kan pakken wordt het al een mooier en vaster signaal.
En we solderen gewoon verder.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl