Ja dat is heel normaal en eigenlijk de bedoeling, de conische passing zit zo klem dat je er die hamers voor nodig hebt. Of de fuseekogeltrekker.
Het gat waar de 'bout' van de kogel inzit, ziet er ongeveer zo uit: (---\ /---) je slaat met de hamers weerskanten van de haakjes. Je slaat dus tegen de buitenkant van het gietijzer.
Hier een plaatje dat praat makkelijker: http://www.mossmotoring.com/tech-tip-rem...int-studs/ en een foto, heel leerzaam allemaal http://www.instructables.com/id/Splittin...int-taper/
De hoesjes zitten met verende ringen vast, lijken een beetje op sleutelringen maar dan veel taaier. Ze erop krijgen zonder een gat te prikken in de nieuwe fuseekogelhoes is niet heel makkelijk, neem gerust een hoesje extra mee.
Het gat waar de 'bout' van de kogel inzit, ziet er ongeveer zo uit: (---\ /---) je slaat met de hamers weerskanten van de haakjes. Je slaat dus tegen de buitenkant van het gietijzer.
Hier een plaatje dat praat makkelijker: http://www.mossmotoring.com/tech-tip-rem...int-studs/ en een foto, heel leerzaam allemaal http://www.instructables.com/id/Splittin...int-taper/
De hoesjes zitten met verende ringen vast, lijken een beetje op sleutelringen maar dan veel taaier. Ze erop krijgen zonder een gat te prikken in de nieuwe fuseekogelhoes is niet heel makkelijk, neem gerust een hoesje extra mee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

